اصفهان؛

بانوان اردستان قهرمان لیگ هفت سنگ استان اصفهان

رقابت های لیگ هفت سنگ بانوان استان اصفهان با قهرمانی تیم اردستان در شهر اصفهان پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرحله نهایی لیگ برتر هفت سنگ بانوان استان اصفهان گرامیداشت شهدای آتش نشان عصر دیروزبا حضور 8 تیم و به همت هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان در محل سالن پیروزی اصفهان به صورت دوره ای برگزار شد.

تیم اردستان، آران و بیدگل و چادگان هر سه با کسب 12 امتیاز و بر اساس تفاضل امتیازهای کسب شده، به ترتیب مقام های اول دوم تا سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.
این رقابت ها با حضور 48 ورزشکار از کاشان، خوانسار، فلاورجان، تیران وکرون و برخوار، اردستان، تیمهای آران و بیدگل و چادگان برگزار شد.
هفت سنگ یک بازی بومی ایرانی است و با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف از بزرگ به کوچک بازی شروع می ‌شود، یک گروه محافظ آن سنگها است و گروهی دیگر که با توپی کوچک سعی در فروریختن ستون سنگی دارند.
ورزشهای سنتی و بازیهای بومی محلی بر اساس مقتضیات فرهنگی ، اجتماعی و محیطی نسل به نسل منتقل شده که علاوه بر جنبه سرگرمی ، ورزشی و تفریحی معرف فرهنگ و هویت یک منطقه است.

استان اصفهان، استانی است پهناور با مرکزیت شهر اصفهان با مساحتی حدود 106 میلیون کیلومتر مربع در مرکز کشور قرار دارد.
مردم استان اصفهان به طور عمده از اصفهانی‌ ها هستند و قوم های مختلف دیگر نظیر بختیاری‌ها، ترک‌ ها، ارمنی‌ ها، گرجی‌ها، یهودی‌ ها، کولی‌ها، لرها و عرب‌ ها، عشایر عرب جرقویه در خطه ساکنند و همی امر تنوع فرهنگی را در این استان رقم زده است.
آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خمینی‌ شهر، خوانسار، خور و بیابانک، سمیرم، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، دهاقان، فریدن، فریدون‌ شهر، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد و نطنز شهرستانهای استان اصفهان است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.