واکنش رسانه‌ها به جلوگیری از ورود برخی خبرنگاران به کنفرانس خبری کاخ سفید

رسانه‌های مختلف اقدام کاخ سفید در جلوگیری از ورود برخی خبرنگاران را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، رسانه های خبری به ممانعت از ورود خبرنگاران برخی رسانه ها به کنفرانس خبری سخنگوی کاخ سفید واکنش نشان دادند و این اقدام را محکوم کردند.

این ممنوعیت چند ساعت پس از حمله دونالد ترامپ به رسانه ها انجام شد. وی رسانه هایی همچون بی بی سی و سی ان ان را "دشمن مردم" دانست.

نیویورک تایمز در واکنش به منع ورود خبرنگارانش به این کنفرانس، این اقدام را «یک توهین آشکار به آرمان‌های دموکراتیک» خواند.

بی بی سی نیز از کاخ سفید خواست علت اخراج خبرنگار این شبکه را توضیح دهد. 

سی ان ان نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد: «این یک اقدام غیرقابل قبول از سوی دولت ترامپ است. ظاهرا آنها از این راه بازتاب دادن حقایقی که دوست ندارند، را تلافی می کنند. ما بدون توجه به این اتفاق، به کار خود ادامه خواهیم داد.»

واشنگتن پست نیز اعلام کرد از اعمال چنین محدودیتی بی اطلاع بوده است و در صورت پابرجا ماندن آن در جلسات بعدی شرکت نخواهد کرد.

لس آنجلس تایمز نیز اعلام کرد: «اگر چنین اقدامی در جهت ارعاب خبرنگاران برای پوشش کمتر آنچه دولت ترامپ دوست ندارد انجام شده است، باید گفت این اقدام محکوم به شکست است.»

خبرنگاران بی بی سی، سی ان ان، نیویورک تایمز، گاردین، لس آنجلس تایمز، دیلی میل و پولیتیکو از جمله رسانه هایی هستند که شب گذشته از ورود به کنفرانس خبری سخنگوی کاخ سفید منع شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار