دو پهپاد جاسوسی عربستان در جيزان و الجوف سرنگون شدند

نیروهای یمنی دو پهپاد جاسوسی عربستان را در جیزان و استان الجوف منهدم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تلاش مزدوران وابسته به آل سعود برای پیشروی در جبهه های مختلف استان تعز را ناکام گذاشتند.
 
نیروهای یمنی همچنین مواضع ارتش عربستان در منطقه نجران واقع در جنوب این کشور و تجمعات نظامیان سعودی در این منطقه را هدف قرار دادند. در جبهه مرزی این کشور نیز نیروهای مشترک یمنی یک پهپاد جاسوسی را در جیزان عربستان و یک پهپاد دیگر را در استان الجوف یمن سرنگون کردند.
 
محمد بو عبد الله طی گزارشی در این باره گفت: درگیری های سنگینی در استان تعز جریان دارد. منابع یمنی در این باره گفتند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن جلوی پیشروی نیروهای دشمن در شمال منطقه المخاء را گرفتند و شماری از مزدوران سعودی را در این درگیری ها به هلاکت رسانده یا مجروح کردند و خسارت های سنگینی به تجهیزات دشمن وارد کردند.
 
در شهرک معافر استان تعز، نیروهای مشترک یمنی شماری از مزدوران وابسته به دشمن را که در تلاش برای پیشروی به سوی بلندی های الحموره بودند به هلاکت رساندند و امنیت روستای الجَدیله و ارتفاعات سَنََمه و بازار الکَدَحه را به طور کامل برقرار کردند. گزارشگر العالم با اشاره به جبهه مرزهای شمالی یمن گفت: نیروهای مشترک یمنی با کاتیوشا تجمعات نظامیان سعودی در اطراف پایگاه نظامی الشبکه در نجران عربستان را موشک باران کردند.
 
مقر فرماندهی پایگاه نظامی فَوّاز نیز هدف حملات موشکی قرار گرفت. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین اعلام کردند که نیروهای دفاع هوایی آنان دو هواپیمای جاسوسی پهباد عربستان را هدف قرار دادند.
 
یکی از این پهپادها در پایگاه فریضه در جیزان عربستان و دیگری در استان الجوف یمن هدف قرار گرفت. این خبر فقط چند ساعت پس از پخش تصاویری از تکه های هواپیمای سرنگون شده اردنی در رسانه های یمن منتشر شد.
 
این در حالی بود که صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، اولین نمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین پهپاد را با حضور عبد العلی بن حبتور، رئیس دولت نجات ملی این کشور و همچنین سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع، در صنعاء افتتاح کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار