تقویت کتابخانه‌های مدارس در دستور کار آموزش و پرورش/ کتاب‌خوانی؛ جزو لاینفک برنامه‌های درسی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید در مدارس روابط مکانیکی به ارگانیکی تبدیل شوند، عنوان کرد: در جهت تقویت کتابخانه‌های مدارس تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاحیه و معرفی برگزیدگان نخستین جام باشگاه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان عصر امروز در کانون پرورشی و فکری واقع در خیابان خالد استامبولی برگزار شد.

در این مراسم که با بحث و گفتگوی صمیمانه تعداد از دانش آموزان در باشگاه‌های کتاب خوانی و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، دانش آموزان ضمن پرسش سوالاتی از وزیر آموزش و پرورش مطالبات خود را در حوزه کتاب و کتاب خوانی از وزیر آموزش و پرورش خواستار شدند.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه باید در مدارس روابط مکانیکی به ارگانیکی تبدیل شود، اظهار داشت: با چنین تغییری بچه‌ها از حضور در مدرسه و کلاس‌های درس لذت می‌برند و باید این روال را همواره مورد توجه قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان پیرامون توجه به کتاب‌های سفید گفت: خواندن چنین کتاب‌هایی هیچ تفاوتی با سایر کتاب‌ها نداشته و سعی داریم تولید این کتاب‌ها را افزایش دهیم. در این راستا آموزش و پرورش در تلاش است تا چنین کتاب‌هایی منتشر شوند. از طرفی در بخش مجلات نیز مجله سفید وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در جهت ایجاد کتاب‌های مختص دانش آموزان دچار مشکلات بینایی (کتاب سفید) تلاش می‌کنیم تا این گروه با کمبودی مواجه نشوند.

دانش آشتیانی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر رویکردهای آموزش و پرورش برای کتاب‌خوان شدن دانش آموزان بیان کرد: بچه‌ها باید خود برای دستیابی به این مهم فعالیت داشته باشند. البته در نظر داریم تا کتابخانه‌های کوچکی متناسب با فضای مدارس در کلاس‌های درس دایر کنیم. علاوه بر این مساله سعی می‌کنیم تا کتابخانه‌ها هر چه بیشتر تقویت شوند و از دانش آموزان در اداره این قسمت کمک می‌گیریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باشگاه کتابخوانی حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان است، گفت: امید است این فعالیت تداوم یابد و بتوانیم در مدارس، فرآیند یادگیری را به شکل قصه‌گویی و کتابخوانی به عنوان یک اصل رواج دهیم.

دانش‌آشتیانی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید از درس خواندن لذت ببرند، تصریح کرد: دو نگاه برای بحث کتابخوانی وجود دارد؛ اول آنکه برخی این مسئله را به عنوان فوق‌برنامه در نظر می‌گیرند و برخی آن را جزو برنامه درسی می‌دانند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: باید کتابخوانی در مدارس نه به عنوان فوق‌برنامه، بلکه جزئی از دروس در نظر گرفته شود و امیدوارم دانش‌آموزان با علاقه به موضوعات درسی به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار