طراحی برنامه ملی توانبخشی/ چند وقتی است که شورای جلسات عالی بیمه تشکیل نمی‌شود

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: یکی از بحث‌های عمده طب توانبخشی مشکلات بیمه‌ای که وزارت بهداشت پیشنهادی به شورای عالی بیمه فرستاده اما به دلیل دعوای بین وزارت بهداشت و رفاه چند وقتی است که جلسات شورای عالی وزارت بیمه تشکیل نمی‌شود.

طراحی برنامه ملی توانبخشی/ چند وقتی است که شورای جلسات عالی بیمه تشکیل نمی‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جغتایی مشاور وزیر در امور توانبخشی در بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگتوز گفت: اخیراً اجلاسی در سازمان بهداشت جهانی برگزار شد که از تمام کشورهای دنیا در این اجلاس حضور داشتند و در این  انجمن بحث‌های مفصلی در خصوص طب توانبخشی و میزان دخالت آن در زنجیره سلامت مطرح شد.

وی افزود: 9 رویکرد در اجلاس سازمان بهداشت جهانی مطرح شد که یکی از آنها جایگاه توانبخشی در درون سیستم سلامت بود. این طب باید جایگاه ساختاری پیدا کند. 

جغتایی گفت: مراکز اختصاصی برای کیس‌های مربوط به توانبخشی باید ایجاد شود در جلسه‌ای که هفته گذشته در مرکز طبی کودکان برگزار شد، قرار بر این شد که یک مرکز ریه در این بیمارستان ایجاد شود. هم اکنون جا و مکان این امر پیش‌بینی شده است اما مشکلات مالی وجود دارد.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: در طب توانبخشی نیروی انسانی به اندازه کافی داریم اما متأسفانه نظام آن را نداریم که نیاز است طراحی شود. همچنین در خصوص وسایل کمکی نقص وجود دارد؛ منابع مالی باید تزریق شود.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده در بحث توانبخشی بحث‌ها و مشکلات بیمه‌ای است وزارت بهداشت پیشنهادی به شورای عالی بیمه فرستاده است اما به دلیل دعوای بین وزارت بهداشت و رفاه جلسات شورای عالی بیمه چند وقتی است که تشکیل نمی‌شود.

جغتایی گفت: در حال طراحی برنامه ملی توانبخشی هستیم که باید در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار