زاخیلوال: پاکستان دروازه‌های مرزی را باز نکند در اکو مطرحش می‌کنم

سفیر افغانستان در پاکستان گفت: اگر پاکستان دروازه‌‌های مرزی افغانستان را باز نکند موضوع را در جلسه سران اکو مطرح می‌کنم.

زاخیلوال: پاکستان دروازه‌های مرزی را باز نکند در اکو مطرحش می‌کنم
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو امروز چهارشنبه در اسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار می‌شود. در این نشست پلان گسترش تجارت و رفاه منطقه‌‌ای میان کشور‌های عضو این سازمان نهایی خواهد شد.

در این نشست عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، روسای جمهور ترکمنستان، تاجکستان و آذربایجان، صدراعظمان قرغزستان و قزاقستان و معاون صدراعظم ازبکستان حضور دارند.

وزارت خارجه پاکستان با پخش یک اعلامیه گفته‌است که شورای وزیران این سازمان سند چشم انداز اکو 2025 را تصویب کرد و روی تقویت مشارکت اقتصادی منطقه‌‌ای میان کشور‌های عضو اکو تأکید ورزید.

عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته است، اگر حکومت پاکستان امروز چهارشنبه دروازه‌‌های مرزی تورخم، سپین بولدک و غلام جان را باز نکند، این موضوع را در جلسه سران سازمان همکاری اقتصادی یا اکو با نواز شریف صدراعظم پاکستان مطرح خواهد کرد.

اضافه می‌شود که سازمان همکاری اقتصادی در سال 1985 توسط پاکستان، ایران و ترکیه تأسیس شد و افغانستان، تاجکستان، ازبکستان، قرغزستان، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در سال 1992 به این سازمان پیوستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار