ایلام؛

بهبود وضعیت خدمات درمانی وبهداشتی دهلران

وزیر بهداشت گفت : ارائه خدمات درمانی و بهداشتی دهلران با سه سال پیش قابل مقایسه نیست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: راه اندازی دستگاه سی تی اسکن، رادیو گرافی دیجیتال و مرکز تسهیلات زایشمان این بیمارستان بخشی از نیازهای مردم این منطقه را بر طرف می کند.

وی افزود: البته رفع بخشی از نیازمندی های مردم در حوزه درمان را که مقدور است، انجام می دهیم ولی بخش توسعه مراکز درمانی و خدماتی که نیاز به برنامه ریزی دارد را باید بتدریج انجام داد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به بازدید روز گذشته اش از بیمارستان 374 تختخوابی در حال ساخت ایلام تاکید کرد: همه تلاش خود را بکار می گیریم تا این طرح بزرگ حوزه سلامت تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین به بازدیدش از مراکز درمانی شهرستان های آبدانان، دره شهر و بدره اشاره کرد و یادآور شد: مردم بدره انتظار بیمارستان دارند که با توجه به وضعیت جمعیتی این شهرستان انجام آن ممکن نیست.

به گفته وی، دولت از نظر مالی نمی تواند در همه مناطق دستگاه سی تی اسکن و پزشک متخصص داشته باشد اگر چه با نگاه به خدمات انجام شده در دولت یازدهم می بینیم کارهای خوبی در حوزه سلامت کشور انجام شده و یا در حال انجام است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز به برکت این خدمات و اقدامات مردم دهلران از نعمت سی تی اسکن و 14 پزشک متخصص بهره مند شدند تا دیگر نیازی به انجام سفر به شهرهای مجاور و دور برای این امور درمانی نباشند.

وی با اشاره به تلاش ها برای ارتقای سطح خدمات حوزه سلامت در کشور اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید به بخش عظیمی از نیازهای این حوزه مردم توجه شد و تعداد زیادی از مردم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و اکنون با کمترین هزینه بهترین خدمات درمانی را می گیرند.

قاضی زاده هاشمی افزود: 30 درصد ظرفیت ما در مراکز درمانی از نیروهای بومی تامین می شود که امیدواریم نیروهای متخصص وارد عرصه شوند و به مردم خود خدمت کنند.

همزمان با سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی به شهرستان دهلران، سه طرح درمانی، بهداشتی و خدماتی در حوزه سلامت این شهرستان عصر پنجشنبه به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل راه اندازی مرکز سی تی اسکن، رادیورگرافی دیجیتال و مرکز تسهیلات زایمانی (LDR) است که در بیمارستان شهدای دهلران افتتاح شدند و برای انجام آنها 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین قرار است از بنیاد خیریه نوآوران سلامت مستقر در دشت عباس و مرکز بهداشتی و درمانی این دهستان نیز بازدید کند.

براساس هماهنگی های انجام شده قرار است دکتر قاضی زاده هاشمی نسبت به انجام 15 عمل جراحی رایگان چشم (آب مروارید) بیماران نیازمند و محروم منطقه دشت عباس و موسیان در بنیاد خیریه نوآوران سلامت اقدام می کند.

بنیاد خیریه نوآوران سلامت از آذر ماه سال جاری در منطقه دشت عباس شهرستان دهلران مستقر شده و خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی رایگان به مردم این منطقه ارائه می کند.

وزیر بهداست، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه در معیت استاندار ایلام، نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی، رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با استقبال فرماندار، امام جمعه و مسئولان محلی دهلران وارد این شهرستان مرزی در 220 کیلومتری جنوب ایلام شد.

 چندین طرح درمانی در بیمارستان های امام خمینی (ره) و شهید مصطفی خمینی شهر ایلام عصر چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

قاضی زاده هاشمی امروز همچنین در سفر به شهرستان آبدانان چند طرح بهداشتی، درمانی و خدماتی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهرستان را افتتاح کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر چهارشنبه در بدو ورود به استان ایلام با حضور در مزار شهدای گمنام بهشت رضا شهر ایلام با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ و والای شهدا ادای احترام کرد.

دکتر قاضی زاده هاشمی پیش از این سه بار دیگر 2 بار سال های 93 و 94 همزمان با همایش بزرگ پیاده روی اربعین و یک بار نیز در هنگام سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در سال 92 به استان ایلام سفر کرده است.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.