رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنان پیش از خطبه:

رفاه اندوزی برخی مسئولان بر شدت فقر در جامعه افزوده است/ آمار نیازمندان زیبنده نظام اسلامی نیست

سخنران پیش از خطبه بابیان اینکه رفاه اندوزی برخی مسئولان بر شدت فقر افزوده، گفت: 5میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که اصلا زیبنده نظام اسلامی نیست.

رفاه اندوزی برخی مسئولان بر شدت فقر در جامعه افزوده است/ آمار نیازمندان زیبنده نظام اسلامی نیستبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشت روز 14 اسفند که به احسان و نیکوکاری اختصاص یافته است، گفت: 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته ‌امداد خمینی(ره) به دست رهبر عظیم و شأن انقلاب امام خمینی (ره) است، این نکته بسیار مهم است که 14 اسفند در منظر امام بسیار با اهمیت جلوه کرد. زیرا قبل از 12 فرودین 58 و رای به جمهوری اسلامی ایشان توجه ویژه‌ای به طبقه فرودست جامعه داشتند و نام گذاری این روز به نام احسان و نیکوکاری نشان می‌دهد در نگاه این بزرگوار رسیدگی به مستضعفان مأموریت بزرگ انقلاب بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) تنها جایی است که نام امام بزرگوار را زینت بخش خود کرده است و در واقع میراث امام و شجره طیبه ایشان است، اظهارداشت: کمیته‌ امداد را می‌توان بال عاطفی نظام مقدس جمهوری اسلامی نامید، امام راحل جنگ فقر و غنی و پیروزی کوخ‌نشینان بر کاخ‌نشینان را سرلوحه نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانست.
 
فتاح با اشاره به نقش کمیته‌ امداد در مبارزه با فقر افزود: کمیته امداد در واقع صدقه جاریه نظام اسلامی است و امام عزیزمان در فرازی از سخنانشان بیان داشتند که جامعه اسلامی باید به روزی برسد که در آن دیگر نیازی به وجود کمیته امداد نباشد.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، رکود و سیاست‌های غلط اقتصادی به حجم و وسعت فقر افزوده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، فقر، تکدی‌گری، ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و از همه مهمتر رفاه اندوزی برخی مسئولان بر شدت فقر افزوده است.
 
وی با اشاره به پوشش میلیونی کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: هم اکنون 5میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که چنین رقمی به هیچ وجه نمی‌تواند زیبنده نظام جمهوری اسلامی باشد.
 
فتاح در ادامه در خصوص توسعه کمی کشور نیز افزود: اگرچه نظام اسلامی در توسعه و عمران بخش‌های مختلف کشور ارتقا کمی داشته اما مجموع خدمات ناکافی بوده و باید به ریشه‌های فقر پرداخت و رشد اقتصادی تنها پاسخ مناسب آن است، مسئولین باید به دشمن فقر حمله کنند و با بسیج همگانی به سمت نابودی‌ آن پیش روند.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌ در خصوص پرداخت فراگیر یارانه‌ها خاطر نشان کرد:‌ پرداخت فراگیر یارانه امری عدالت محور نیست چرا که این موضوع تنها باید به نفع محرومان باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار