رفع سرگشتگی فرهنگی با حفظ هویت در معماری ایرانی –اسلامی مدارس

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: معماری مدارس باید به گونه‌ای باشد که تنوع اقلیمی و هویت کشور را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفتمین همایش معماری ایرانی، مدرسه ایرانی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: معماری در کل جامعه ما از فقدان هویت رنج می‌برد و وقتی شخصی به ایران مراجعه می‌کند تعریفی از معماری ایرانی – اسلامی را در‌نمی‌یابد.

وی ادامه داد: باید به سمت معماری ایرانی – اسلامی حرکت کنیم و بر این اساس در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسائل مورد توجه قرار گرفت و دستاورد آن هما‌یشی است که اکنون شاهد برگزاری آن هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: برای توجه به این مسئله انتظار از بخش دولتی بیش از بخش خصوصی است و در بین وزارتخانه‌ها آموزش و پرورش به جهت تعدد ساخت و سازی که برای فضای مدرسه در نظر گرفته از نهادهای مهم به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: در مجلس هفتم که بودجه‌ای یک میلیارد دلاری برای بازسازی به مدارس اختصاص پیدا کرد که همایش معماری ایرانی – اسلامی مورد توجه قرار گرفت اما هنوز از چگونگی آن آگاه نیستیم.

حداد عادل تصریح کرد: باید با حفظ تنوع اقلیمی طراحی‌ها به گونه‌ای شکل گیرد که هر نوع اقلیمی را نشان دهد.

وی یادآور شد: امیدواریم این همایش و شفاف‌سازی نوع عملکرد در آن به گونه‌ای رقم بخورد که سرگشتگی فرهنگی کشور که یکی از مصادیق آن معماری بوده برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار