میدری:

۹۲۰۰ کودک تهرانی به مدرسه نمی‌روند/ ۶۷ درصد کودکان تهرانی بازمانده از تحصیل ایرانی نیستند

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال براساس اطلاعات به دست آمده متوجه شدیم ۹۲۰۰ کودک تهرانی به مدرسه نمی‌روند که البته بعدا مشخص شد ۶۷ درصد آن‌ها ایرانی نیستند.

۹۲۰۰ کودک تهرانی به مدرسه نمی‌روند/ ۶۷ درصد کودکان تهرانی بازمانده از تحصیل ایرانی نیستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره نیکوکارآفرین که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم به سمت سیاست‌گذاری مبتنی بر داده‌های عینی حرکت کنیم و در حال حاضر به دنبال تعمیم این کار در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: به عنوان نمونه امسال از جمع‌آوری داده‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که ۹۲۰۰ کودک در تهران به مدرسه نمی‌روند. شماره تماس سرپرستان این کودکان را پیدا کردیم و با آن‌ها تماس گرفتیم تا علت را جویا شویم که چرا فرزندانشان به مدرسه نمی‌روند چون برای حکومت این امر بسیار مهم است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در روند بررسی‌ها دریافتیم که ۶۷ درصد این کودکان تهرانی، ایرانی نیستند و از طریق سفارت‌ها شناسنامه ایرانی گرفته‌اند، اما در استان‌های مرزی اینگونه نیست و داستان کاملا متفاوت است.

 وی گفت: با کمک آموزش و پرورش با موسساتی همکاری‌هایی شده تا امکان ادامه تحصیل کودکانی را که به مدرسه نمی‌روند فراهم شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشکیل پایگاه اطلاعات ایرانیان اشاره کرد و گفت: این پایگاه اطلاعاتی می‌تواند یک تحول عظیم در سیاست‌گذاری ایجاد کند که همه امور از درمان تا مهاجرت را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار