طی تذکری در صحن مطرح شد؛

تابش: بازپس‌گیری مصوبه تعیین سقف حقوق مدیران منطبق با قانون نبود/ لاریجانی: تصمیم مجلس برای تصویب مجدد این مصوبه عقلایی است

رئیس مجلس گفت: تصمیم روز گذشته مجلس مبنی بر سقف دریافتی مدیران، عقلایی و منطبق بر آیین نامه داخلی بوده است.

تابش: بازپس‌گیری مصوبه تعیین سقف حقوق مدیران منطبق با قانون نبود/ لاریجانی: تصمیم مجلس برای تصویب مجدد این مصوبه عقلایی است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان طی تذکری در صحن علنی امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس با استناد به اصل 67 قانون اساسی و مواد 18 ، 22، 178، 197 و 198 آیین نامه داخلی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از عصر دیروز بعد از سخنرانی هیجانی شما در مورد تصویب مجدد یکی از مصوبه‌های لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص سقف دریافتی مدیران، سردرگمی ایجاد شد.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد کاری خلاف آیین نامه صورت گرفته، هر چند تذکر شما به جا و درست بوده است.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: براساس ماده ۱۹۸ آیین نامه اخطار و تذکر پس از رأی گیری پذیرفته نمی‌شود، زیرا مصوبات قابل اصلاح و ارجاع به کمیسیون نیست. براساس تبصره ماده ۱۸۷ نیز موارد فوری به تشخیص مجلس در صورتی که تاخیر آن به زیان مجلس باشد، امکان اصلاح دارد، اما اقدام روز گذشته با این تبصره نیز همخوانی ندارد.

در ادامه لاریجانی در پاسخ به تذکر تابش اظهار داشت: در جریان مصوبه روز گذشته مجلس آیین نامه داخلی مجلس رعایت شده است.

وی تاکید کرد: وقتی طرحی بین ما و شورای نگهبان هست، یعنی همچنان در دستور قرار دارد و این امر براساس تبصره ماده ۱۸۷ نیز کاملا روشن است، زیرا اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح ها، لوایح و... مشکلی به وجود بیاورد که به تشخیص مجلس تاخیر آن موجب زیان جبران‌ناپذیر باشد، امکان اصلاح مجدد وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منظور از ... همان مواردی است که روز گذشته نیز بررسی شد، افزود: مسئله پیش آمده درخصوص سقف دریافتی مدیران کشور به خلاف در بین افکار عمومی مطرح شده بود که زیان آن جبران ناپذیر بود بنابراین اصلاح شد، هر چند این مصوبه دارای ابهاماتی نیز بود.

لاریجانی ضمن انتقاد از نحوه انعکاس اخبار روز گذشته در برخی رسانه‌ها اظهار داشت: این رسانه‌ها به گونه‌ای اصلاح روز گذشته مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر سقف دریافتی مدیران را انعکاس دادند که گویی مجلس نظر خود را تغییر داده است، در صورتی که مجلس همان نظر قبلی خود را داشته و به جهت رفع ایراد شورای نگهبان اصلاح صورت گرفت.

وی اذعان داشت: جنجالی در کشور ایجاد کردند که گویی مجلس به دنبال قانونی کردن حقوق‌های نجومی است، این اقدام به خلاف بوده، زیرا مجلس مانع پرداخت حقوق‌های نجومی بوده و قصد و نیت آن بدان صورت که مطرح شد نبوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تصویب مجدد یکی از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه درخصوص سقف دریافتی مدیران کشور طبق آیین نامه داخلی مجلس گفت: این مصوبه بعد از اصلاح مجدداً به شورای نگهبان ارائه شد تا نگرانی برطرف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون که این اقدام صورت گرفته است، هنوز برخی رسانه‌ها می‌گویند که مجلس حرف خود را پس گرفته است، در صورتی که مجلس حرف اصلی خود را تایید کرده، در واقع جرأت ندارند به شورای نگهبان انتقاد کنند، زیرا نگران رد صلاحیت شدن خود هستند، بنابراین به مجلس انتقاد می‌کنند، هر چند مجلس تصمیم عقلایی منطبق با آیین نامه گرفته است.

لاریجانی پس از تصویب مجدد یکی از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه درخصوص سقف دریافتی مدیران کشور گفت: نظر مجلس همین بود و روشن بود و برنظر قبلی خودمان که در صدر ماده آمده بود اصرار می‌کنیم و اگر شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌کنیم. 

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار