اراک؛

بیمه سلامت در استان

84 میلیارد تومان بیمه سلامت در استان

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در استان مرکزی حدود 109 هزار نفر به صورت رایگان دفترچه سلامت دریافت کردند که ایجاد این طرح در استان هزینه‌ای بیش از 84 میلیارد تومان را در بر داشته است.

محمدرضا جیریایی گفت‌: بیمه سلامت با اجرای این طرح از سال 93 تاکنون بیش از 84 میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده است که این هزینه به تفکیک مبلغ 18 میلیارد تومان در سال 93، 33 میلیارد تومان در سال 94 و 33 میلیارد تومان نیز در سال 95 را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بیمه سلامت اجرای طرح بیمه همگانی است، ادامه داد: این طرح جهت ایجاد رفاه و خدمات بهتر به افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌های پایه سلامت یا درمان نیستند بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرارگرفته‌اند، اجرا شده است.
 
جیریایی افزود: در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی که از سال 93 در دستور کار قرار گرفت، همه کسانی که تحت پوشش بیمه قرار نداشتند به صورت رایگان از طریق صندوق بیمه همگانی سلامت در استان مرکزی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند .
 
وی اظهار کرد: تمامی خدمات تشخیصی درمانی که به بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی ارائه می‌شود همانند خدمات ارائه شده توسط سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه دیگر است و هیچ گونه تفاوتی در نحوه گرفتن خدمات وجود ندارد .
 
وی با اشاره به سوء‌استفاده‌ شرکت‌هایی که به نام بیمه تکمیلی از مردم درخواست وجه دارند، گفت: بیمه سلامت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال سوء استفاده شرکت‌هایی که با این نام فعالیت می‌کنند، ندارد و بیمه سلامت هیچ برنامه یا طرحی با عنوان بیمه تکمیلی در کنار بیمه سلامت در دستور کار ندارد .
 
وی اظهار کرد: طی چند سال گذشته سودجویی‌هایی شکل گرفته است و افرادی با نام بیمه سلامت به اخذ هزینه از مردم و شهروندان پرداخته‌اند .
 
جیریایی تصریح کرد: بیمه سلامت تلاش دارد طی این سال‌ها با حمایت از اقشار کم درآمد و حاشیه شهرها که فاقد هرگونه بیمه هستند چتری حمایتی ایجاد کند و در این زمینه خدمات مناسبی را برای این افراد ارائه کرده است .
 
وی افزود: این اداره کل دارای 18 دفتر پیشخوان دولت و سه باجه است که در شهرستان‌های زرندیه، کمیجان و خنداب به بیمه‌شدگان تحت پوشش این اداره کل ارائه خدمات می‌کند.
انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.