اردبیل؛

استان اردبیل در برگزاری جشنواره های عشایری رتبه نخست کشور را دارد

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: استان اردبیل در برگزاری جشنواره های عشایری رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند با بیان اینکه استان اردبیل در برگزاری جشنواره های عشایری رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده، گفت: با توجه به وجود جاذبه های گردشگری خلخال و نیز تنوع زندگی عشایری در این شهرستان پیش بینی می شود جشنواره ملی کوچ عشایر در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.

وی از انتخاب خلخال به همراه 2 شهرستان دیگر استان به عنوان آزمونه (پایلوت) برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر خبر داد و افزود: شهرستان های خلخال، سرعین و مشگین شهر به عنوان سه شهرستان آزمونه استان برای برگزاری جشنواره های ملی کوچ عشایر انتخاب شده اند و جشنواره سال 96 این استان به میزبانی خلخال اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از تخصیص 700 میلیون ریال برای برگزاری این جشنواره در بهار سال آینده خبرداد و افزود: با توجه به حضور عشایر مختلف کشور در این جشنواره انتظار می رود فرمانداری خلخال نیز با تخصیص اعتبار لازم در برگزاری این جشنواره ملی کمک کند.

هنرمند با اشاره به نقش تولید دامی عشایر استان اردبیل در تامین لبنیات و پروتئین مصرفی اهالی استان گفت: در حال حاضر 15 هزار خانوار عشایری با بیش از 80 هزار نفر جمعیت تامین 30 درصد از لبنیات و پروتئین مصرفی شهروندان اردبیلی را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: عشایر خلخال نیز با یک هزار و 300 خانوار علاوه بر تامین پروتئین و لبنیات مصرفی این شهرستان 50 درصد از صنایع دستی این شهرستان را نیز تولید می کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار