در جلسه هماهنگی شورای مدیران راه آهن مطرح شد؛

استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی تر كردن حوزه ریلی/ توسعه ایستگاه های TOD در كشور

مدیر عامل راه آهن گفت: راه آهن برای استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی تر كردن حوزه ریلی تلاش و برنامه ریزی كرده كه امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد سرمایه گذاری و درآمدزایی در این بخش باشیم.

استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی تر كردن حوزه ریلی/ توسعه ایستگاه های TOD در كشوربه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن  در جلسه شورای هماهنگی مدیران ستادی و مناطق با بیان اینكه راه آهن منشا تعالی و ارتقای اقتصاد و امنیت پایدار كشور است، گفت: به منظور توسعه و تعالی حمل و نقل ریلی بایستی نظم را در همه بخش ها ایجاد و نسبت به رعایت قوانین و مقررات تلاش كنیم.

وی افزود: حفظ شأن ، منزلت و كرامت همه افرادی كه در مجموعه ریلی فعالیت می كنند از وظایف اصلی مدیران بوده و باید نسبت به این موضوع بیش از پیش توجه شود.

مدیر عامل راه آهن به موضوع ایمنی و سرلوحه قرار گرفتن آن در برنامه های ریلی، اشاره كرد و گفت: مسافران حمل و نقل ریلی باید در نهایت عزت و ایمنی و امنیت كامل سفر كنند و این نیازمند برقراری امنیت در سرتاسر شبكه ریلی است.

وی اظهار داشت: بازدید و نظارت مستمر از فعالیت مجموعه همكاران عملیاتی در راه آهن وظیفه اصلی مدیران به شمار می آید بنابراین با توجه به اهداف از پیش تعیین شده در بخش ریلی، برای دستیابی به اهداف مورد نظر نیازمند پیگیری و نظارت های مداوم هستیم.

محمدزاده در ادامه با اشاره به این موضوع كه در برنامه ششم توسعه به دو موضوع ایجاد مزیت رقابتی در شبكه ریلی و همچنین توسعه حمل و نقل ریلی باری تأكید شده است، افزود: خوشبختانه اقدامات بسیاری در جهت دستیابی به این اهداف شده كه می توان به فعالیت شركت های حمل و نقلی در بخش بار و مسافر برای رقابتی شدن و همچنین اقتصادی كردن بخش ریلی اشاره كرد.

وی اضافه كرد: راه آهن برای استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی تر كردن حوزه ریلی تلاش و برنامه ریزی كرده كه امیدواریم در آینده ای نزدیك شاهد سرمایه گذاری و درآمدزایی در این بخش باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه مدیران مناطق باید از امكانات موجود بهترین بهره وری ها را داشته باشند، عنوان كرد: مدیران برای ارتقای سطح بهره وری و توسعه خدمات ریلی تلاش كرده و دقت و نظارت را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی بیان كرد: مجموعه همكاران ریلی قبل از هر اقدامی با ایجاد اتاق فكر و بهره گیری از نخبه گان و متخصصان ریلی، بهترین و مناسب ترین ها را نتخاب كنند.

محمدزاده ادامه داد: موضوع تغییر و تحول درست و توجه به آن از وظایف اصلی مدیران است كه خوشبختانه در این راستا شاهد اقدامات مناسب برخی مدیران هستیم.

وی بیان داشت: امروز توسعه حمل و نقل ریلی با اولویت تجهیز شبكه به سیستم های ایمن و بروز و مهمتر از همه اقتصادی كردن این حوزه در دستور كار مدیران است .

محمدزاده گفت: با توجه به اینكه نگاه ما در راه آهن باید متفاوت باشد، برخی احكام پیشنهادی دولت در لایحه برنامه به طور كامل در مجلس مصوب شد كه می توان به اختصاص یك درصد از درآمد فروش نفت و گاز دولت به راه‌آهن و توسعه ریلی اشاره كرد.

مدیر عامل راه آهن خواستار پیگیری مدیران ستادی و مناطق برای توسعه ایستگاه های TOD در كشور شد زیرا شهرسازی بر پایه ریل و توسعه حمل و نقل ریلی می تواند ضمن ایجاد یكپارچگی برای تمامی شقوق حمل و نقلی، ایمنی و امنیت را برای جابجایی مسافران كلان شهرها و حومه به همراه داشته باشد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار