گذرگاه‌های مرزی پاکستان و افغانستان برای دو روز باز می‌شود

مقام‌های پاکستانی اعلام کردند: از فردا برای دو روز گذرگاه‌های مرزی این کشور با افغانستان را باز می‌کنند.

گذرگاه‌های مرزی پاکستان و افغانستان برای دو روز باز می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پاکستان گفته است که از فردا برای دو روز گذرگاه‌های مرزی این کشور با افغانستان را باز می‌کند تا آن افغان‌هایی که با ویزا به پاکستان آمده بودند، بتوانند به کشورشان بازگردند.

پاکستان پس از حمله خونین به زیارتگاه صوفیان درایالت سند، گذرگاه‌های مرزی این کشور با افغانستان را مسدود کرد و دست کم شش ولسوالی را در دو ولایت کنر و ننگرهار هدف موشک‌پرانی قرار داد.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه پاکستان آمده است: "برای فراهم ساختن زمینه به آن شهروندان افغانستان که با ویزای معتبر به پاکستان آمده‌اند و می‌خواهند به کشورشان بازگردند، دولت پاکستان تصمیم گرفته تا گذرگاه‌های مرزی تورخم و چمن را در روزهای ۷ و ۸ مارچ/مارس باز کند."

روابط افغانستان و پاکستان در هفته‌های اخیر تیره‌تر از گذشته شده است و هر دو کشور یکدیگر متهم می‌کنند که به شورشیان پایگاه امن فراه کرده‌اند.

امروز وزارت خارجه پاکستان همچنین اعلام کرد که در نتیجه حمله مخالفان مسلح از خاک افغانستان، ۵ سرباز پاکستان در مومند اجنسی و یک سرباز دیگر در خیبر اجنسی کشته شده‌اند.

به دنبال این رویداد یکی از مقامات سفارت افغانستان در پاکستان، به این وزارت احضار شده است.

پاکستان نگرانی خود را از این رویداد به نماینده افغانستان ابراز کرده و از دولت افغانستان خواسته در مورد این رویداد تحقیق کرده و در مقابل تروریستان اقدامات عملی را روی دست گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار