مشاور وزیر بهداشت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

راه اندازى داروخانه‌هاى گیاهى روى کاغذ باقى ماند/ تعویق راه‌اندازى داروخانه‌هاى گیاهى با کارشکنى‌هاى انجمن داروسازان

مدیرکل دفتر طب سنتى وزارت بهداشت با اشاره به کم لطفی‌های انجمن داروسازان، از علل به تعویق افتادن داروخانه هاى گیاهى خبر داد.

راه اندازى داروخانه‌هاى گیاهى روى کاغذ باقى ماند/ تعویق راه‌اندازى داروخانه‌هاى گیاهى با کارشکنى‌هاى انجمن داروسازان
خدادوست مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با به تعویق راه‌اندازی داروخانه‌های گیاهی با وجود مجوز سازمان غذا و دارو اظهار داشت: ما بر این اعتقاد بودیم که برای دسترسی مردم و استقبال آن‌ها از دارو‌ها و فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی داروخانه‌های گیاهی یا طبیعی‌زا راه اندازی کنیم.
 
وی ادامه داد: ما تصمیم داشتیم برای نهادینه کردن طب سنتی در کنار داروخانه‌هایی که به طور معمول دارو‌ها و فرآورده‌های طب سنتی را عرضه می‌کنند این داروخانه‌ها به عرضه محصولات طبیعی با امکانات بیشتر بپردازند.
 
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه آیین‌نامه‌های داروخانه‌های گیاهی با همکاری و تایید سازمان غذا و دارو تدوین و ابلاغ شد، افزود: اگر چه این آیین‌نامه ابلاغ شد، اما به برخی دلایل و کم‌لطفی‌ها از طرف انجمن داروسازان ابلاغ ضوابط اجرایی به تعویق افتاد.
 
خدادوست تاکید کرد: ما در دفتر طب سنتی وزارت بهداشت همچنان بر این باوریم که اگر داروخانه‌ها گیاهی با مسئولیت فنی داروساز راه‌اندازی شوند، می‌توانیم دسترسی مردم به دارو‌ها و فرآورده‌های گیاهی طب سنتی را تسهیل کنیم.
 
مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی اضافه کرد: با حضور داروساز آموزش دیده در داروخانه‌های گیاهی می‌توان مشاوره‌های منطقی و بهتر برای استفاده از داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی به مردم ارائه کنیم.
 
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت یادآور شد: اکنون حدود ۲۰ سلامتکده طب سنتی در وزارت بهداشت داریم که داروخانه‌های گیاهی در آن‌ها فعال بوده و به مردم ارائه خدمت می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار