پیش از نشست روز چهارشنبه؛

شورای امنیت: اقدامات کره شمالی رقابت تسليحاتی در منطقه را تشديد می‌کند

شورای امنیت آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را به شدت محکوم و اعلام کرد تدابیری را برای تحریم این کشور اتخاذ می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه آزمایش موشکی کره شمالی را به شدت محکوم و از «رفتار بیش از پیش بی‌ثبات‌کننده» پیونگ‌یانگ انتقاد کرد.

علی‌رغم تنش میان واشنگتن و پکن در پی اعلام استقرار سامانه ضدموشکی آمریکایی تاد در کره جنوبی، متن پیشنهادی آمریکا در این خصوص از سوی 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، که قرار است روز چهارشنبه در مورد کره شمالی تشکیل نشست دهد، آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را «نقض گسترده» قطعنامه‌های سازمان ملل متحد دانست و وعده داد «تدابیر معنادار دیگری» برای تحریم پیونگ‌یانگ اتخاذ کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای تصریح کرد :«اقدامات کره شمالی تنش در منطقه و فراتر از آن و نیز رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای را تشدید می‌کند.»

آمریکا در حالی با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل رایزنی می کند که که با اعلام استقرار سامانه ضد موشکی تاد در کره جنوبی، تنش میان چین و آمریکا تشدید شده است. واشنگتن می‌گوید هدف از استقرار سامانه تاد محافظت از سئول در برابر حملات همسایه شمالی آن است.

15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به درخواست آمریکا و ژاپن برای بحث در مورد شلیک روز دوشنبه چهار موشک بالستیک از سوی کره شمالی تشکیل نشست می‌دهد. پیونگ‌یانگ شلیک این موشک ها را بخشی از تمرین برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن اعلام کرده است.

لازم به ذکر است، سه فروند از موشک‌های شلیک شده کره شمالی روز دوشنبه در دریا نزدیک ژاپن فرود آمدند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار