وزیر بهداشت:

رفع کمبودهای حوزه درمان از اولویت های اصلی دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رفع کمبودهای حوزه بهداشت و درمان از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است و تاکنون اقدامات بسیار ارزشمند در این زمینه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا (ع) در مشهد گفت: از ابتدای استقرار دولت تلاش های بسیار برای رفع کمبودهای حوزه بهداشت انجام شده است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون 540 طرح درمانی در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست، افزود: برای بسیاری از مردم حاشیه شهر مشهد پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شده و بخش عمده ای نیز بیمه شده اند و پرداخت آنها در بیمارستان های دولتی به 3 درصد کاهش یافته است. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه 500 پزشک به پزشکان شهر مشهد افزوده شده است گفت: رتبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رتبه سوم ارتقا یافته است. 

وزیر بهداشت افزود: مراکز تحقیقاتی بسیار در کشور راه اندازی شده و در حوزه مشارکت های مردمی نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشگاه هایی است که بیشترین مشارکت مردمی را داشته است. 

وی اظهار کرد: در 20 روز گذشته 10 بیمارستان در کشور افتتاح شده که بیمارستان کردستان با 800 تخت، بیمارستان مجهز در پاکدشت و بیمارستان رازی در بیرجند بخشی از این بیمارستان ها بوده است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد طی یک سال گذشته پیشرفت بسیار داشته است، گفت: انتظار ما از آستان قدس رضوی این است که بیش از گذشته در حوزه های پزشکی خدمت رسانی کند. 

وی با بیان اینکه ظرفیت 1600 تخت بیمارستانی در کشور در حال ساخت است، اظهار کرد: تاکنون 7500 بلوک زایمانی در 15 زایشگاه، 65 خانه بهداشت، 17 مرکز بهداشت و 70 مرکز خدمات تخصصی و دانشکده دارو سازی در کشور افتتاح شده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
عامل اصلی مریضی مردم بخصوص جوانان، بیکاریه.