لزوم ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه

صنعت و دانشگاه باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، درویش امیری استاندار زنجان در پنجمین جلسه شورای گفتگوی استان با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه با هم گفت:تعامل بین دانشگاهیان و صنعتی ها بایکدیگر به مراتب اثرات نتیجه بخشی را خواهد داشت .

وی با اعلام این موضوع افزود :در استان مجمع آموزش عالی را با حضور رؤسای دانشگاهی تشکیل دادیم تابتوانیم به حوزه آموزش عالی به صورت متمرکز بپردازیم .

درویش امیری خاطر نشان کرد:استفاده صنعت از دانشگاه و بلعکس بسیار نتیجه بخش خواهد بود .

استاندار زنجان ارتباط و تعامل بین این دوحوزه مؤثر را ضروری خواند .

فغفوری رئیس صنعت،معدن و تجارت استان نیز در این جلسه بااشاره به فعالیت دانشگاهیان در صنعت گفت :شاهدفعالیت برخی از فارغ التحصیلین دانشگاهی در صنعت هستیم .

وی اضافه کرد :اینکه می گویند دانشگاهیان در صنعت فعالیتی را ندارند به صورت صددرصدی درست نیست بلکه عده ای از مدیران و فعالین در واحد های صنعتی همین دانشگاهیان هستند .

فغفوری با اعلام این موضوع افزود:باوجود ارتباطات فعلی دانشگاه باصنعت باید این ارتباطات قوی تر و پایدار تر باشد .

همچنین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به انجام برخی از بازنگری ها گفت :برخی از بازنگری در فرایند های اموزشی ایجاد شود تا دانشجو به سمت صنعت هدایت شود و مدل های مدیریتی تا حدودی تغییر کند .

جمیلی اضافه کرد:یک تدوین ضرورتی برای اساتید و هیأت های علمی صورت گیرد تا در واحد های صنعتی حضور پیدا کنند .

وی خاطر نشان کرد :دانشجو باید بعد از دوترم تئوری خواندن در دانشگاه یک ترم را به صورت عملی در واحد های صنعتی آموخته های خود را پیاده سازی کندواگر این امکان وجود ندارد ترم های تابستان را به این مهم اختصاص دهند.

گفتنی است در این جلسه دانشگاهیان و صنعتیان حضور داشتند و نقطه نظرات خود را اعلام  کردند و یکی از واحد های صنعتی اعلام امادگی کردتا  کلاس های دانشگاهی در واحد خود برگزار شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.