اعتبار 2 هزار میلیاردی برای طرح پزشک خانواده

از سوی وزارت بهداشت 2 هزار و 27 میلیارد تومان اعتبار برای طرح پزشک خانواده در کشور اختصاص یافت.

ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین همایش سراسری پزشکان خانواده شهری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: از سوی وزارت بهداشت 2 هزار و 27 میلیارد تومان اعتبار برای طرح پزشک خانواده در کشور اختصاص یافت.

اعتبار 2 هزار میلیاردی برای طرح پزشک خانواده

وی افزود: این میزان اعتبار ابتدا برای استان های مازندران و فارس هزینه می شود و بقیه اعتبارات به مناطق دیگر اختصاص می یابد.

حریرچی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران به علت هماهنگی مسئولان استانی در کشور پیشرو و پیشگام است.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به پوشش کامل پزشک خانواده در مازندران و فارس برای 28 میلیون روستایی و شهری پزشک خانواده در نظر گرفته شد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ پزشک عمومی در کشور فعالیت می کنند که با بیمه به طور مستقیم قرارداد دارند و 6 هزار پزشک عمومی در شبکه مراقبت‌ های اولیه مستقر هستند.

سعید نمکی معاون امور توسعه اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح پزشک خانواده تنها متعلق به فارس و مازندران نیست بلکه متعلق به تمام کشور است، گفت: دولت براساس ماده‌ های ۳۲، ۳۴، ۳۵ و ۳۸ قانون برنامه پنجم مکلف است تا این طرح را در کشور توسعه دهد.

اعتبار 2 هزار میلیاردی برای طرح پزشک خانواده

وی افزود: با اعتقاد کامل بر اینکه پزشک خانواده باید تقویت شود، امسال و سال آینده هرکدام به طور جداگانه بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد.

نمکی گفت: در راستای تقویت این طرح، منابع مورد نیاز تکمیل و زیرساخت‌ های آن برای امسال و سال آینده تأمین خواهند شد.

قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه 85 درصد جمعیت مازندران پزشک خانواده دارند، گفت: 620 پزشک خانواده در مازندران به مردم خدمت رسانی می کنند.

اعتبار 2 هزار میلیاردی برای طرح پزشک خانواده

وی افزود: از سال 92 تا 95 از 20 هزار بیمار دیابتی در مازندران، به 60 هزار نفر رسید و این شناسایی توسط ویزیت های رایگان پزشکان خانوده انجام شد.

جان بابایی گفت: برون رفت از مشکلات سلامت با اجرای طرح پزشک خانواده امکان پذیر است.

وی افزود: يكی از مهمترين تغييرات بدنبال اجرای طرح پزشک خانواده، تغيير رفتار پزشكان عمومی است كه سبب شده داروهای غير ضروری در نسخ كاهش پيدا كند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: يک ميليون و ۳۰۰ نفر در مازندران زیر پوشش پزشک خانواده هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.