سازمان ملل خواستار پیگیری اقدامات نیروهای میانماری علیه مسلمانان روهینگیا شد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور میانمار، خواستار تشکیل هیئتی در این سازمان برای تحقیق و بررسی اقدامات نظامیان میانماری علیه مسلمانان روهینگیا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم،  "یانگی لی"، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور میانمار، تأکید کرد نیروهای دولت میانمار در برخورد با اقلیت مسلمان روهینگیا در استان راخین این کشور مرتکب اقداماتی مانند آزار مستمر، تجاوز جنسی و قتل شده‌اند و لازم است دولت آن کشور و نهادهای بین‌المللی این موارد را پیگیری کنند.

وی در مصاحبه با بی بی سی، خواستار آن شد که سازمان ملل یک هیئت تحقیق را برای بررسی این مساله تعیین‌کند.

اقلیت قومی مسلمانان روهینگیا با حدود یک میلیون جمعیت عمدتا در ایالات راخین، شمال برمه سکونت دارند، اما دولت برمه از شناسایی آنان به عنوان شهروندان این کشور خودداری می‌ورزد و در نتیجه، این گروه از حقوق سیاسی و مدنی و حمایت‌های رایج برای شهروندان برمه، که اکثر آنان بودایی هستند، برخوردار نمی‌شوند.

در حال حاضر، چند هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل فشار شدید نیروهای دولتی و برخی گروه‌های تندرو ملی‌گرای برمه از این کشور گریخته و به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند. هزاران تن دیگر نیز به دلیل فشار گروه‌های تندرو ملی‌گرا در داخل برمه آواره هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار