معاون طرح و برنامه وزیر صنعت خبر داد:

افتتاح ماهانه 450 طرح تولیدی و صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد در کشور/ راه اندازی 25 طرح از 36 طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت گفت:از میان طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد که حدود 8 هزارو 500 طرح در سراسر کشور بوده تا پایان امسال 5 هزارو 400 طرح به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا؛ حسین ابویی مهریزی  اظهار داشت:در برنامه ای که به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارایه کردیم از میان طرح ها ی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد که حدود 8 هزارو 500 طرح در سراسر کشور بوده تا پایان امسال 5 هزارو 400 طرح آن به بهره برداری خواهد رسید و 25 طرح از 36 طرح ملی نیز افتتاح شده است. 

وی ادامه داد: به طور متوسط هر ماه 450 طرح از 8 هزارو 500 طرح را به بهره برداری رسیده اند. 

وی افزود: مجموع میزان سرمایه گذاری 5 هزارو 400 طرح صنعتی بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان  و اشتغال زایی برای 90 هزار نفر محقق می شود.

ابویی مهریزی گفت: در 11 ماهه امسال 4 هزار و 950 طرح باید به بهره برداری می رسید که عملکرد ما 4 هزار و 977 طرح با اشتغال بیش از 76 هزار نفر و سرمایه گذاری حدود 22 هزار میلیارد تومان بود که با این روند تا از برنامه 11 ماهه پیشی گرفتیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: از میان 121 پروژه ملی ابلاغ شده از سوی دولت 7 فقره به این وزارتخانه ابلاغ شد همچنین احیای و ایجاد رونق در 7 هزارو 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط، ایجاد توازن در زنجیره فولاد و مس، ارتقای رقابت پذیری واحدهای کوچک و متوسط، مدیریت هدفمند واردات، افزایش صادرات به میزان 10 میلیارد دلار از عمده ترین اقدامات خواسته شده دولت از وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
 
ابویی مهریزی با بیان اینکه دریافت هرگونه تسهیلات بانکی برای طرح رونق فقط از طریق ورود به سامانه بهین یاب وزارتخانه صورت می پذیرد ، افزود: این سامانه در 32 استان کشور بطور کامل فعال است و از سوی دیگر نهادهای مرتبط، بانک ها و استانداری ها برای تحقق این موضوع به صنعتگران متقاضی کمک می کنند. 

وی در ادامه در خصوص تکمیل پروژه های صنعتی شماره 7 گفت: به دنبال ابلاغ این موضوع از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  تکمیل طرح های 33 شرکت صنعتی و معدنی بزرگ که برخی بیش از یک طرح داشتند توسط این معاونت دنبال شد و با راه اندازی کامل آنها 13 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق شده و برای 13 هزارو 300 نفراشتغال ایجاد شده است.

ابویی مهریزی در توضیح این مطلب افزود: عمده پروژه های دو طرحی در 33 شرکت صنعتی فعالیت آنها از نوع معدنی است که شامل: چادرملو، گل گهر و فولاد سیرجان ایرانیان بوده است که به سهم خود به افزایش ظرفیت در زنجیره فولاد به میزان 19 میلیون و 200 هزار تن و افزایش ظرفیت در سیمان کشور به حجم 4 میلیون و 500 هزار تن و یک تن به افزایش ظرفیت تولید طلا  موجب شده است.

 هم چنین افزایش ظرفیت در صنعت پتروشیمی به میزان 2 میلیون و 600 هزار تن در صنایع سلولزی به میزان 165 هزار تن و در صنایع غذایی 105 هزار تن محق خواهد شد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اقدامات انجام شده حوزه معاونت متبوع خود گفت: بطور متوسط میزان اشتغال زایی 36 پروژه ملی در ازای هر طرح 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری و معادل 400 نفر اشتغال زایی به همراه داشته است. 

وی در ادامه با بیان اینکه 25 طرح از 36 طرح مهم و ملی تاکنون در مناسبت های مختلف به بهره برداری رسیده اند، افزود: تحقق درصدی پروژه های افتتاح شده 83 درصد بوده است. 
ابویی مهریزی تصریح کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی تنها در بخش صنعت منحصر نبوده بلکه در سایر بخش ها نظیر: نفت و گاز، نیرو، کشاورزی، راه و شهرسازی تعریف شده اند که در اجرای آن با هم افزایی بخش های یاد شده با یکدیگر در  سرعت گرفتن تحقق آن موثر بوده است. 
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۲۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
طرحی را که کامل شده افتتاح می کنن//طرح 60 در صدی چه افتتاح کردنی داره؟؟؟//تا بیاد 100 در صد بشه سه الی چهار بار دیگه افتتاحش میکنن
آخرین اخبار