محمود اکرامی‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ادبیات ما به سمت خوبی در حال حرکت است

محمود اکرامی‌فر عملکرد حوزه ادبیات را در سال 95 مثبت ارزیابی کرد.

دکتر محمود اکرامی‌فر شاعر و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سال 95 و مهمترین اتفاق این سال، گفت: برای شخص من آماده کردن و به انتشار رساندن سه کتاب که سال‌ها روی دستم مانده بود و کار روزنامه‌نگاری اجازه پرداختن به آن‌ها را نمی‌داد، مهمترین اتفاقی بود که در این سال افتاد. کتاب‌های «اجازه هست بگویم که دوستت دارم» انتشارات شهرستان ادب، «حال ساده» مجموعه‌ای از شعرهای سپید و نیمایی کوتاه و «حال استمراری» که یک نثر ادبی در حوزه خانواده است.

وی در ارزیابی عملکرد حوزه ادبیات در این سال اظهار داشت: ادبیات ما به سمت خوبی در حال حرکت است. آن دسته از شعرا و نویسندگانی که در اوایل انقلاب جوان بودند، امروز به سن پختگی رسیده‌اند و درست‌تر و پخته‌تر شعر می‌گویند. جوانان ما نیز تحت تاثیر آن‌ها آثار خوبی را ارائه می نمایند. لذا من بر این باور هستم که ادبیات انقلاب و دفاع مقدس روز به روز بهتر خواهد شد.

اکرامی‌فر در پایان بزرگترین آرزوی خود را در سال 96، سلامتی همه مردم و به ویژه خانواده‌اش اعلام کرد و به عنوان پیام عیدانه دو بیت از اشعارش را به خوانندگان تقدیم نمود:

دی رفته، خیمه در نفس عید می زنیم
عید است پنجه بر دف خورشید می زنیم
باید کنار پنجره رفت و سپید شد 
باید به بام عشق بر آمد، شهید شد

شایان ذکر است؛ شعر «یا علی گفتیم و عشق آغاز شد» یکی از بهترین و زیباترین اشعار محمود اکرامی‌فر است که برای جامعه ادبی کشور به یادگار گذاشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار