رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

سالانه چهار میلیون ایرانی از شرکت های هوایی خارجی استفاده می کنند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سالیانه چهار میلیون مسافر ایرانی به علت نبود هواپیماهای نو در کشور با استفاده از هواپیماهای شرکت های خارجی در منطقه سفر می کنند.

سالانه چهار میلیون ایرانی از شرکت های هوایی خارجی استفاده می کنندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده در حاشیه مراسم ورود دومین هواپیمای ایرباس گفت: نوسازی ناوگان هوایی بسیار ضروری است تا بتوانیم اقتدار صنعت هوانوردی ایران را به جهانیان نشان دهیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز بار دیگر شاهد ورود یک فروند هواپیمای نو به کشور بودیم تا بتوانیم صنعت هوایی خود را در عرصه های بین المللی به خوبی نشان دهیم.

وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل ورود هواپیماهای مسافری به کشور اظهار داشت: امروز تمام شرکت های هوایی ملزم به اجرای مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری هستند تا همه هواپیماهایی که وارد کشور می شود، کمتر از 15 سال عمر داشته باشند.

عابدزاده گفت: در این دستورالعمل سن هواپیما، مدت پرواز آنها و تعداد نشست و برخاست آنها به دقت رعایت می شود و طی یک سال گذشته موفق شدیم در راستای سیاست های دولت یازدهم عمر متوسط ناوگان هوایی کشور را یک سال کاهش دهیم.

وی گفت: اکنون ورود هواپیماهای ساخته شده تا قبل از سال 1998 به کشور ممنوع است و مجوزی برای آنها صادر نمی شود.

عابدزاده جوان کردن ناوگان هوایی کشور را امری زمان بر دانست و تاکید کرد: سیاست سازمان هواپیمایی کشوری و دولت یازدهم کاهش عمر ناوگان هوایی کشور است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: با این کار در یک سال گذشته شاهد متغیر بودن قیمت بلیت های هوایی بوده ایم.

وی گفت: به طور طبیعی در فصلی که مسافر زیاد است، قیمت ها افزایش و در فصولی که مسافر کمتری وجود دارد، قیمت ها کاهش می یابد.

عابدزاده افزود: اتفاقی که در یک سال گذشته افتاده، این است که 10 درصد به تعداد صندلی های ناوگان هوایی اضافه شده است اما شاهد رشد 21 درصدی در تعداد مسافران هوایی هستیم.

وی اظهار داشت: تمام شرکت های هوایی در برابر قیمت هایی که ارائه می دهند، مسئولیت دارند و اگر دفاتر خدمات مسافرتی قیمت های مورد نظر را رعایت نکند، بدون شک سازمان هواپیمایی کشوری به آن رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، دومین هواپیمای ایرباس خریداری شده که از مدل 330 سری 200 است و ساعت سه بامداد امروز به وقت محلی فرودگاه تولوز فرانسه را به مقصد ایران ترک کرده بود، با شماره پرواز هما 700 ساعت 8 و 57 دقیقه صبح امروز (شنبه) در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.
این هواپیما دارای 238 صندلی شامل 32 صندلی بیزینس کلاس و 206 صندلی اکونومی کلاس است و برای مسافت های دور کاربرد دارد.

شرکت ایران ایر (هما) قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش 10 میلیارد دلار را با شرکت اروپایی ایرباس منعقد کرده است.

بر اساس این قراردادها، ایران ایر 46 فروند هواپیما 321 از ایرباس می خرد که در مجموع بیش از هشت هزار و 300 صندلی را به ظرفیت هما اضافه می کند.

همچنین ایران ایر 38 فروند ایرباس از نوع 330 تحویل می گیرد که 253 صندلی دارد و در مجموع شمار صندلی های این سری از هواپیماها برای ایران ایر بیش از 11 هزار و 400 صندلی ظرفیت ایجاد می کند.
 
ایران ایر همچنین 16 فروند هواپیمای ایرباس 350 را برای پروازهای دور برد خود متشکل از پنج هزار و 600 صندلی در آینده تحویل خواهد گرفت تا بتواند در پروازهای بین المللی از این هواپیما استفاده کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
طبق آمار رسمی، بیش از 99% حمل و نقل مسافر و بار در ایران در جاده ها انجام می شود....
و یک درصد باقیمانده را صنایع هواپیمایی،کشتیرانی و ریلی با هم بر عهده دارند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
با این هزینه ای که برای آسایش این چهار میلیون هموطن عزیزشده چه امکاناتی میتوانستیم برای هفتاد و شش میلیونی که جا مانده اند ایجاد کنیم از قبیل کار بهداشت مسکن ازدواج.... ای کاش آن هفتادوشش میلیون جا مانده هم دیده میشدند.جای شکرش باقیسش که حداقل یارانه آن چهار میلیون حذف نشده.
آخرین اخبار