گام بلند شهرستان نطنز به سمت صنعتگری طب سنتی

نماینده شهرستان نطنز با اشاره به 600 گیاه دارویی در این شهرستان از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه طب سنتی صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی صفاری نماینده شهرستان نطنز در نشست خبری که ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد، گفت: این جشنواره ملی طبعیت‌گردی، گیاهان دارویی و طب سنتی با حمایت جمعی از موسسات گردشگری و معاونت طب سنتی وزارت بهداشت و انجمن علمی طب سنتی ایران در شهرستان نطنز برگزار شده است.

وی ادامه داد: این دومین جشنواره گیاهان دارویی است که امروز با هدف شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای انجام می‌شود.

نماینده شهرستان نطنز بیان کرد: ما محور توسعه‌ای این شهرستان را بر پایه گسترش صنعتگری و پتانسیل‌های بالا در زمینه گیاهان دارویی قرار داده ایم.

صفاری تصریح کرد: هدف ما این است که ظرف دو سال آینده، زیرساخت بالایی برای منطقه گردشگری ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه این صنعت در شهرستان نطنز ناشناخته است که با الگوهای گردشگری فعال می‌توانیم آن را مطرح کنیم.

نماینده مردم نطنز افزود: این شهرستان ظرفیت‌های کشاورزی بالایی دارد، ولی در هر صورت به دلیل تجربیات کشاورزی می‌توانیم این دو را به هم متصل و برای مردم اشتغال‌زایی کنیم.

صفاری اضافه کرد: ما در شهرستان نطنز ۲ هزار اثر گردشگری داریم که بخشی از آن ثبت شده و بخشی باید پیگیری شود و به ثمر برسد.

وی ادامه داد: این آثار فرهنگی باید احیا شود و قابلیت بازدید در گردشگری ایجاد شود و هدف ما این است و در تلاش هستیم زیر ساخت‌های لازم را ایجاد کنیم.

نماینده شهرستان نطنز عنوان کرد: ما در حوزه شهرستان نطنز ۶۰۰ گیاه دارویی ثبت شده است.

صفاری گفت: با این علاقمندی می‌توان صنعت جدیدی در کسب و کار منطقه و در کنار قطب صنعتگری ایجاد کنیم و حرکت جدیدی در توسعه شهر پدید آوریم.

وی بیان کرد: در صدد هستیم دانشکده طب سنتی را در این شهرستان ایجاد کنیم تا بتوانیم توسعه علمی شهرستان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار