راهنمای سفر به کرمانشاه/ اماکن دیدنی کرمانشاه/ هتلهای کرمانشاه+ دانلود فیلم گردشگری

کرمانشاه از استان های فرهنگی و تاریخی کشور است اگر در نوروز امسال قصد سفر به غرب ایران را دارید کرمانشاه زیبا و باستانی می تواند یکی از مقصدهای گردشگری شما باشد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ کرمانشاه استانی چهار فصل ، که با رسیدن بهار زیبایی هایش دل انگیز تر و چشم نواز تر است اگر از مسیر  تهران و  همدان بخواهید به استان کرمانشاه سفر کنید اولین شهر و درواقع دروازه ورود به   این استان شهرستان  کنگاور است شهری که روزگاری دور ،در میانه راه شاهی، بین هگمتانه و تیسفون قرار داشته و چنان آباد و پرآوازه بوده که بزرگترین معبد ایزدبانوی آبها در آن بنا شده است.
 

 
 

 
 
 
 
چو آن مه بر فراز بیستون شد                                    تو گفتی مه به چرخ بی‌ستون شد

تفرج را خرام آهسته می‌ کرد                                     سخن با کوهکن سربسته می‌ کرد

 بی شک بیستون  زیبا در کرمانشاه هم برای گردشگران و مسافران  سخن ها  از تاریخ  و زندگی  انسانهای نخستین خواهد داشت.








اگر می خواهید از دروازه های تاریخ عبور کنید حتما به شهرستان هرسین سری بزنید حوضچه و ساعت سنگی آن عقربه های تاریخ را برایتان به عقب بر خواهد گرداند.





و اما کیست که نام کرمانشاه را بشنود و  نقش و نگاره های سنگی دل کوه در خاطرش حک نشود آری «تاق بستان زیبا» را می گویم  اثر ماندگار دوره ساسانیان، هزارو اندی سال است که همچون جواهری درخشان بر پیشانی شهر کرمانشاه  می درخشد.




 
بعد از دیدن  این جاذبه ها  بهتر است به شمال استان هم سری بزنید و از  شهرستان فوق العاده زیبا و پلکانی  پاوه دیدن کنید غار زیبا ی قوری قلعه نیز در مسیرسرسبز روانسر به پاوه قرار دارد دیدن  تالار های زیبا و موسیقی طبیعی و  گوشنواز این  غار حیرت انگیز  شما را میهمان همیشگی خود خواهد کرد.








ریجاب یا ریژاو به معنای مکان ریزش  آب است منطقه ای سرسبز در دل کوههای دالاهو در شمال غرب کرمانشاه با دره ها ،چشمه ها، سرابها و آبشار های  زیبا .
 
 
 
 
 
اما  در غرب استان کرمانشاه شهر نخل های مقاوم یعنی  شهرستان مرزی قصرشیرین قرار دارد شهری که جنگ تحمیلی در آن  آغاز شد و در همانجا هم به پایان رسید  اگر به این شهر آمدید دیدن عمارت خسرو پرویز را فراموش نکنید .
 
 
 
 



 
بساط زیبای بهار در زیر آسمان کرمانشاه دیدنی است  فرصت دیدار ازاین جاذبه ها و سایر آثار دیدنی استان را از دست ندهید.




مشخصات هتل های استان 







مسیرهای گردشگری



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
زمانی که کنگاور مرتعی سرسبز و کرمانشاه محلی برای استراحت کاروان ها بود، صحنه قریه ای آباد بود که حمام عمومی داشت! سراب زیبا و پرآب دربند صحنه، سراب گروس، گوردخمه مادها، تپه های باستانی دینور، پل های تاریخی از جمله پل میانراهان، تنها گوشه ای زیبایی ها و چشم اندازهای این شهرستان با فرهنگ و تمدن هستن.
Iran (Islamic Republic of)
سرپلی
۱۰:۰۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
آنوبانی نی پس چی؟
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۰۹:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
عکس های کرمانشاه در واقعیت بسیار زیباتر هستند اگر هم وقت کمی داشتید فقط از طاقبستان و بیستون و سراب نیلوفر و غار قوری قلعه دیدن کنید
خوش به حال کسایی که فرصت اینو دارن به این شهر فوق العاده با مردم خونگرم و مهربونش سفر کنن