طراحی خودروی برقی غزال ۳ در دانشگاه تهران

خودروی برقی غزال ۳ با حمایت دانشگاه تهران در کشور طراحی شد.

طراحی خودروی برقی غزال ۳ در دانشگاه تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خودروی غزال ۳، سه چرخ و تک سرنشین بوده که به وسیله  دانشگاه تهران و زیر نظر کارن ابری‌نیا، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و رئیس مرکز طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال، طراحی و ساخته شده است. 

خودروی غزال ۴ نوع پیشرفته‌ای از غزال ۳ است که سلول‌های خورشیدی بیشتری بر روی سطح آن قرار دارد و غزال ۴ دارای ظرفیت دو سرنشین است.

این خودروی خورشیدی دارای سرعتی معادل ۱۲۰ کیلومتر است و در آن باطری‌هایی تعبیه شده که در زمان شب یک مسافت محدودی را می‌تواند بدون وجود نور خورشید طی کند.

خودروهای برقی هیچگونه آلودگی زیستی و صوتی ندارند و در کلان‌شهر‌هایی مثل تهران جایگزین خوبی برای خودروهای فعلی محسوب می‌شوند و انرژی مصرفی آن‌ها از نوع پاک و تجدید‌پذیر است.

این پروژه با تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران از رشته‌های مهندسی مکانیک، برق، نرم‌افزار طراحی شده و این طرح می‌تواند با حمایت مسئولان و سازمان‌های ذیربط با سرعت بالایی به تولید انبوه برسد.

خودروی غزال ۴ در قالب یک شرکت دانش‌بنیان و با حمایت مالی و تجهیز‌اتی دانشگاه تهران طراحی شده و در آینده قرار است نسل جدیدی از این خودرو‌ها تولید شود تا مصرف انرژی را در آن کاهش و قابلیت‌های آن را نسبت به غزال ۴ ارتقاء دهد.

کسب بازارهای داخلی همچنین بازار منطقه و شرکت در مسابقات بین‌المللی از جمله استرالیا از مهمترین برنامه‌های این شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه تهران است و من امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان افراد دانشگاهی بیشتری در این شرکت مشغول به تحقیق و پژوهش شوند.

گفتنی است؛ غزال ایرانی ۴ نیز هم اکنون در مرکز طراحی و ساخت غزال ایرانی در دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در حال ساخت است که قرار است در مسابقات استرالیا در آبان سال جاری شرکت نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارن ابذی نیا
۱۹:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
با سلام
خودرو غزال ایرانی 3 مربوط به دانشگاه تهران است و نه دانشگاه شریف- دانشگاه شریف تا کنون خودرو خورشیدی نساخته است!!!!!! غزال ایرانی نام برندی است که از سال 83 در دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده های فنی برای خودرو های خورشیدی مربوط به دانشگاه تهران انتخاب شده و تا کنون خودروهای غزال ایرانی 1 و 2 و 3 طراحی و ساخته شده اند و خودرو غزال ایرانی 4 نیز در دست ساخت است-در دانشگاه تهران!!!!! خبر فوق اگر اشتباهی درج شده که بسیار تعجب برانگیز است چون تا کنون بارها خبر صحیح آن در قالب برنامه های مختلف و متعدد از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
اگه هوا ابری بود و چند روز طول کشید تکلیف چیه ؟؟؟؟
آخرین اخبار