گرگان؛

جهان نما نگین گردشگری کردکوی

مناطق جنگلی و گردشگری کردکوی در نوروز گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛شهرستان کردکوی در هر فصلی از سال چهره‌ای جدید می‌آراید و به برکت طبیعت جذاب خود چهره‌ای دیدنی به خود می‌گیرد.

فصل بهار با داشتن آب و هوای مطبوع و با سایه‌های درختان بلند به تمدد اعصاب و آرامش درونی یاری می‌رساند و هر بیننده‌ای را محو تماشای زیبایی‌های این ناحیه می‌کند.

جنگل با مناظر و چشم اندازهای بسیار زیبای دره‌ها و کوه‌های جنگلی، رودخانه ها، چشمه سارها، فضاهای روستایی ویژه و منحصر به فرد، روستای ییلاقی درازنو و جهان نما، امام زاده ها، قابلیت مهم توریستی شهرستان کردکوی را به نمایش گذاشته و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شهرستان کردکوی در غرب گلستان و در فاصله ۲۹ کیلومتری گرگان واقع شده است. این شهرستان از شمال به شهرستان ترکمن از جنوب به رشته کوههای البرز شرقی و استان سمنان، از شرق به شهرستان گرگان و از غرب به شهرستان بندرگز محدود می‌باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: پارک جنگلی امامرضا کردکوی در امتداد دامنه‌های شمالی رشته کوه البرز و در ۳ کیلومتری جنوب شهر کردکوی واقع است و از عناصر گیاهی متنوعی برخوردار است که درختان آن از نوع پهن برگ عمدتا گونه‌های ممرز و انجیلی همراه با گونه‌های راش، بلوط، افرا، توسکا و لرگ تشکیل شده است هوای بسیار معتدل و خنک، درختان سر به فلک کشیده، فراز و نشیب‌های طبیعی جنگل و عبور رودخانه داو (دوآب) از وسط پارک و سد بنه شله منظره زیبایی به این پارک بخشیده است.
 
جهان نما نگین گردشگری کردکوی 
 
فرمانی افزود: مهمانسرا، سویت، رستوران، وسایل بازی کودکان، آلاچیق، سرویس بهداشتی از امکانات این منطقه گردشگری است.

وی ادامه داد: آبشار هفت طبقه شادان هم یکی از مناطق زیبای گردشگری و طبیعی این شهرستان است در ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگلهای بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد و حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد که آب در شکست‌های زیبا در هفت نقطه آن منظره‌ای زیبا را ایجاد کرده است. به همین دلیل به آبشار هفت طبقه معروف گشته است. این آبشار تا چند سال قبل ناشناخته بود تا اینکه گروهی از کوهنوردان بالابلوک در مسیر کوهنوردی با آن برخورد کردند.
 
جهان نما نگین گردشگری کردکوی 

فرمانی اضافه کرد: ارتفاعات درازنو هم یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی قرار دارد و دو روستای درازنو و یزدان محله در این منطقه واقع شده و ارتفاع این منطقه از سطح دریا ۲ هزار و ۸۷۰ متر است و با وجود امکانات رفاهی موجود در منطقه گردشگران می‌توانند در این مکان اقامت داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این ارتفاعات، همچنین یکی از چند سایت پرواز ورزش‌های هوایی مانند پاراگلایدر است که ورزشکاران زیادی از نقاط مختلف استان و کشور برای پرواز هوایی از آن استفاده می‌کنند.
 
جهان نما نگین گردشگری کردکوی 

فرمانی گفت: روستای جهان نما هم یکی از مکان‌های زیبای گردشگری این منطقه است که در بخش‌های مرتفع سلسله جبال البرز، در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کردکوی و ۸۰ کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد وگردشگران می‌توانند در فصول بهار و تابستان به منطقه سفر کنند.

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان هم گفت: برج رادکان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های گردشگری این شهرستان است که در ۴۵ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی و ۲ کیلومتری شرق روستای رادکان قرار دارد.

برهانی اضافه کرد: این برج مدفن یکی از اسپهبدان خاندان باوند طبرستان (اسپهبد ابوجعفر بن وندر بن باوند) است که در اوائل قرن پنجم هجری توسط معمار احمد بن عمر ساخته شد.
 
جهان نما نگین گردشگری کردکوی 
 
 
 
 انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.