حضور ۲۱ هزار دانش‌آموز در طرح مادران آسمانی/ افزایش اعتبارات اتحادیه انجمن‌های اسلامی در بودجه ۹۶

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: طرح مادران آسمانی برای تکریم مادران شهدا توسط دانش آموزان پسر اجرا می شود.

حضور ۲۱ هزار دانش‌آموز در طرح مادران آسمانی/ افزایش اعتبارات اتحادیه انجمن‌های اسلامی در بودجه ۹۶
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی با اصحاب رسانه صبح امروز در محل این اتحادیه برگزار شد.

در این مراسم علامتی از اجرای طرح مادران آسمانی خبر داد و اظهار داشت: این برنامه برای تکریم مادران شهدا در آستانه روز مادر توسط ۲۱هزار دانش آموز پسر در سراسر کشور انجام می شود.

وی ادامه داد: این طرح برای ۱۵ هزار مادر شهید در نظر گرفته شده است و هدایای آماده شده تا این کار از امروز آغاز و تا ۲۹اسفندماه ادامه دارد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: این طرح با محوریت قرارگاه شهری انجام می شود و به ارتقای سطح انگیزه و تعلق خاطر نوجوانان کشور کمک می‌کند.

علامتی بیان کرد: دانش آموزان با حضور در منازل شهدا به نیابت از شهیدان روز مادر را به مادران شهدا تبریک می گویند.

وی با بیان اینکه طرح مادران آسمانی در به جنبه تربیتی دانش آموزان کمک می کند، عنوان کرد : بیان خاطرات از سوی مادران شهید به این روند کمک می کند.

علامتی در خصوص روند فعالیت های اتحادیه گفت : تا ۲۰اسفندماه، تخصیص اعتبارات ۳۰درصد بود اما ۷۵درصد بازده کاری داشتیم که در نوع خود قابل توجه بوده البته از ۲۰اسفند به بعد نیز ۲۰درصد دیگر از اعتبارات تخصیص یافته.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی تصریح کرد: در حال تدوین بودجه هستیم و پس از طی روند اداری از ابتدای سال آینده کارها را انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده ردیف اعتباری در بودجه ۹۶ به اتحادیه اختصاص یافت و افزایش اعتبارات نیز باهم آری مجلس انجام شده که منتظر تایید شورای نگهبان هستیم.

علامتی افزود: در نظر داشتیم در برنامه ششم توسعه نیز حکمی برای اتحادیه داشته باشیم که در مجلس به تصویب رسید.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی در خصوص آمار تحت پوشش دانش آموزان را این اتحادیه گفت : امسال به مدارس متوسطه اول هم وارد شدیم   تقریبا بیش از ۲۵درصد دارد این مقطع را تحت پوشش قرار دادیم البته هدف اصلی ما بحث کیفیت بخشی و تاثیر گذاری برنامه ها بوده و خیلی مساله کمی مورد توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه  فعالیت‌های اتحادیه در تمامی مدارس برقرار است،  ادامه داد : اما نسخه واحدی برای اجرای برنامه ها در مدارس نداریم و بنابر مدارس موجود شامل اسلامی، دولتی و غیر دولتی و غیره فعالیت ها در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
علامتی به برنامه‌های سال 95 اشاره کرد و گفت: طرح زنگ انقلاب، مداد پر رنگ، ضریح بی‌نشان ویژه دختران، لشگر فرشتگان که سال آینده کنفرانس ملی آن انجام می‌شود، کنگره 12 که در شهریور ماه با حضور شخصیت‌های ملی برگزار شد، اختتامیه ندای شهادت، جشنواره انجمن‌های برتر، تشکیل گروه‌های سرود دانش آموزی، هیئت‌های دانش آموزی انصار المهدی، انتخاب آیه 54 سوره مائده به عنوان آیه برتر از سوی نماینده برتر مقام معظم رهبری، برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت ماه رمضان، ایام محرم و مواردی دیگر از این قیبل از جمله برنامه های ملی اتحادیه بوده است. 
 
وی افزود: تحقق جاری سازی الگوی تعالی دختران از دیگر برنامه‌ها بوده که از ستاد تا صف مورد توجه قرار گرفته است، همچنین دیدار دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری در قالب برنامه بهار وصل از جمله دیگر برنامه‌های سال 95 به شمار می‌رود. 
 
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی برنامه اقتصاد مقاومتی را از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه دانست و تصریح کرد: خرید کالای ایرانی در دستور کار قرار گرفته و انجمن‌های اسلامی پایگاه‌های گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند و خرید کالای ایرانی را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار می‌دهند. 
 
علامتی اظهار داشت: دانش آموزان عضو اتحادیه برای خرید و استفاده از  کالاهای ایرانی در عید نوروز با یکدیگر قول و قرار گذاشته و تهیه هدیه با برندهایی که در برگیرنده فرهنگ ایرانی - اسلامی بوده، مورد توجه قرار می‌گیرد. 
 
وی گفت: برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های موثر فضای دانش آموزی است و اگر از این فرصت بهره گیریم نتیجه لازم دریافت می‌شود. 
 
دبیر کل انجمن‌های اسلامی دانش آموزی در خصوص همکاری با معاونت پرورشی برای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان فارغ التحصیل، عنوان کرد: توانمندسازی نیروهای پرورشی از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این کمیته‌ در شورای هماهنگی مطرح شده اما هنوز  جزئیات آن مشخص نیست. 
 
علامتی یادآور شد: در اجرای این برنامه مدارس باید سیاست گذار باشند اما پیشنهاد ما این است که کارها به تشکل‌های دانش آموزی از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی سپرده شود که این مسئله در ارتقای فعالیت‌های پرورشی موثر است.  
   
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار