به رغم تحریم های سوئیفت؛

بانک های کره شمالی همچنان با نظام بانکی جهان در ارتباطند

وال استریت ژورنال گزارش داد علی ‌رغم تحریم‌های سوئیفت علیه برخی بانک‌های کره شمالی، ارتباط این کشور با نظام بانکی جهانی هنوز به طور کامل قطع نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وال‌استریت‌ ژورنال روز سه‌ شنبه گزارش داد ارتباط کره شمالی با نظام بانکی جهانی علی‌رغم تحریم‌های سوئیفت علیه برخی بانک‌های این کشور، هنوز به طور کامل قطع نشده است.

سوئیفت (انجمن جهانی ارتباطات راه دور میان بانکی) شبکه‌ ای است که موسسات مالی از طریق آن می ‌توانند اطلاعات مربوط به مبادلات مالی را به شکلی ایمن، استاندارد و قابل اعتماد، ارسال و دریافت کنند. این شبکهکه مقر آن در بروکسل قرار دارد هفته گذشته اعلام کرد بانک‌های کره شمالی را که تحت تحریم سازمان ملل هستند، در لیست سیاه خود قرار داده و امکان تبادل مالی با آن‌ها را سلب کرده است.

براساس این گزارش، دست‌کم چهار بانک کره شمالی که تحت تحریم‌های وزارت خزانه ‌داری آمریکا هستند، کماکان امکان استفاده از شبکه سوئیفت را دارند.

بانک تجارت بین‌المللی جمهوری خلق کره شمالی که بانک اصلی مبادلات ارزی این کشور است در کنار بانک‌های «کامگانگ» (Kumgang)، بانک توسعه اعتباری کوریو (Koryo Credit Development Bank) و بانک شمال شرق آسیا (North East Asia Bank) چهار بانکی هستند که علی ‌رغم تحریم‌های آمریکا کماکان به سوئیفت متصل هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار