اهواز؛

کاهش چشمگیر عملیات آتش نشانی در چهارشنبه سوری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری اهواز از کاهش 50 درصدی عملیات آتش نشانی این شهرستان در چهارشنبه‌سوری امسال خبر داد.

کاهش چشمگیر عملیات آتش نشانی در چهارشنبه سوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ امیر نجفی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری اهواز گفت: در چهارشنبه سوری امسال 24 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط این سازمان انجام شد که 50 درصد کاهش نشان می دهد.

وی اظهار کرد: از عصر روز گذشته(24 اسفندماه) تاکنون 24 عملیات توسط آتش نشانی اهواز انجام شده است که از این تعداد 2 مورد عملیات امداد و نجات و 22 مورد عملیات اطفای حریق  بودند.

نجفی بیان داشت: 2 مورد عملیات امداد و نجات مربوط به 2 حادثه تصادف بود که در حادثه برخورد 3 خودرو، 3 مصدوم زنده توسط آتش نشانی از خودروی واژگون شده خارج شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: از 22 مورد عملیات اطفای حریق، 2 مورد حریق در واحدهای مسکونی ایجاد شده بود و ارتباطی با چهارشنبه سوری نداشت. 20 مورد عملیات اطفای حریق نیز مربوط به حوادث چهارشنبه سوری بودند که خوشبختانه مصدومی نداشتند و بیش تر این حوادث تنها شامل آتش زدن لاستیک خودروها بودند.

وی اذعان داشت: حوادث چهارشنبه سوری امسال که نیروهای آتش نشانی جهت انجام عملیات به محل وقوع اعزام شدند، نسبت به سال گذشته کاهش حدود 50 درصدی داشته است که علت این موضوع کار بزرگی است که در حوزه فرهنگسازی با ارائه آموزش های مختلف و تهیه و توزیع  بروشور کتابچه و سایر اقلام فرهنگی  توسط آتش نشانی، پلیس و اورژانس به منظور آگاه سازی و هوشیاری خانواده‌ها انجام شد. البته فاجعه پلاسکو نیز در کاهش این حوادث قطعا بی تاثیر نبود.

امیر نجفی با بیان اینکه تعداد حوادث چهارشنبه سوری در اهواز در سال های اخیر رو به کاهش بوده است، تصریح کرد: چهارشنبه سوری سال 94 نسبت به سال 93 آرام تر بود و همین‌طور که امسال نیز چهارشنبه سوری آرام تری نسبت به سال گذشته سپری کردیم.

وی با اشاره به پرتاپ سنگ و مواد محترقه توسط برخی افراد به ماشین های آتش نشانی اظهار داشت: واقعا نمی‌دانم چرا این کار را انجام می دهند. با این اقدام قصد دارند از اطفای حریق توسط آتش نشانان جلوگیری کنند. کار ما کمک رسانی است و اینکه افرادی بخواهند در این مسیر مانع شوند، باید علت را پرسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.