تبریز؛

جایگزینی 140 هزار دستگاه تاکسی و کامیون فرسوده در کشور

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از جایگزینی 140 هزار دستگاه تاکسی و کامیون فرسوده در کشورخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛وکیلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، با اشاره به مصوبه شورای عالی اقتصاد مبنی بر اجرای هفت طرح ملی در راستای کاهش مصرف سوخت، گفت: جایگزینی 140 هزار دستگاه تاکسی، 19 هزار اتوبوس شهری، 65 هزار کامیون و 600 هزار موتورخانه تجاری و مسکونی و طرح توسعه مترو از جمله طرح‌های مصوب شورای عالی اقتصاد در راستای کاهش مصرف سوخت است.
 
وی گفت:استان آذربایجان شرقی اولین استانی است که در راستای اجرای طرح‌های مذکور با آن همکاری می‌کنیم.
 
وی گفت: بر اساس قانون رفع موانع تولید، دولت اجازه دارد سالانه 100 میلیارد دلار از محل صرفه‌جویی مصرف انرژی به پروژه‌هایی که منجر به کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری می‌شوند یارانه اختصاص دهد.
 
وکیلی افزود: در این راستا، هفت طرح به تصویب شورای عالی اقتصاد رسیده است و علاوه بر این آماده اخذ مصوبه این شورا برای طرح‌های دیگر پیشنهادی از سوی استان آذربایجان شرقی نیز هستیم.
 
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت خاطرنشان کرد: جایگزینی 140 هزار دستگاه تاکسی، 19 هزار اتوبوس شهری، 65 هزار کامیون و 600 هزار موتورخانه تجاری و مسکونی و طرح توسعه مترو از جمله طرح‌های مصوب شورای عالی اقتصاد در راستای کاهش مصرف سوخت است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار