چیت چیان:

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به کندی انجام می‌شود/ بیش از ۳ میلیارد دلار صدور خدمات فنی - مهندسی داریم

وزیر نیرو با بیان اینکه از سرعت پیشرفت انرژی های تجدید پذیر راضی نیستم، گفت: در سال آینده چندین نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی ۳۰ مگاواتی به بهره برداری می رسد.

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به کندی انجام می پذیرد/بیش از ۳ میلیارد دلار صدور خدمات فنی - مهندسی داریمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت چیان با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، دولت قیمت بسیار خوبی برای خرید تضمینی برق از انرژی های تجدید پذیر در نظر گرفته است، افزود: برای هر کیلووات ساعت برق تجدید پذیر ۳۷۰ تومان به بخش خصوصی پرداخت می کنیم در حالی که قیمت فروش آن به مشترکان ۶۶ تومان است.

وی گفت: امسال برای اولین بار نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی به بهره برداری رسید و ساخت ۲ نیروگاه خورشیدی هر کدام به ظرفیت ۷ مگاوات نیز اغاز شده است و تا پایان سال اولین نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی نیز به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال آینده چندین نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی ۳۰ مگاواتی به بهره برداری می رسد، گفت: پارسال حدود ۱۶ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شد که این رقم امسال از ۱۰۰ مگاوات گذشته است و سال آینده نیز ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات وارد مدار می شود.

چیت چیان گفت: قرارداد ۱۵۰۰ مگاوات برای ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر با بخش خصوصی داخلی و خارجی منعقد شده است که امیدواریم براساس برنامه ششم توسعه ۵ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر احداث شود و تا سال ۲۰۳۰ که قرار است به ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر دست یابیم این اهداف زودتر از موعد تحقق یابد.

وی درباره رفت و آمد خارجی ها برای عقد قرارداد و مذاکره با شرکت های ایرانی افزود: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی برون گرایی اقتصاد ملی است که یکی از مولفه های آن انتقال فناوری از کشورهای دارنده فناوری های برتر است.

وزیر نیرو گفت: اگر موفق شویم سرمایه گذار خارجی یا فاینانس و تأمین مالی خارجی جذب کنیم فرآیند توسعه اقتصادی کشور را سرعت خواهیم بخشید. پیدا کردن بازارهای صادراتی یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی است که لازمه آن رقابتی کردن قیمت ها و دستیابی به فناوری برتر دنیاست.

چیت چیان گفت: در مذاکرات متعددی که با هیئت های خارجی داشتیم تعدادی از آنها به عقد قرارداد منجر شد و الان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات قرارداد خارجی داریم که سرمایه گذاری و تأمین مالی آن برای احداث نیروگاه در کشور با همکاری شرکت های خارجی انجام خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: بیش از ۳ میلیارد دلار صدور خدمات فنی - مهندسی داریم و بیش از ۹۰ درصد صدور خدمات فنی - مهندسی کشور در حوزه صنعت آب و برق است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار