در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فاصله نیروهای عراقی تا مسجد "النوری" در مرکز موصل چقدر است؟

یک منبع میدانی عراقی آخرین وضعیت حضور نیروهای در عملیات آزادسازی موصل را تشریح کرد.

فاصله نیروهای عراقی تا مسجد
یک منبع میدانی عراقی در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره آخرین تحولات میدانی مرکز استان نینوا عنوان داشت: نیروهای عراقی در كمتر از یك كیلومتری مسجد بزرگ النوری در مركز موصل قدیم مستقر شده‌اند .
 
وی افزود: در سال دو هزار و چهارده ابو بكر بغدادی در این مسجد نخستین خطبه خودش را خواند و حالا صدها خبرنگار عراقی و خارجی در موصل مستقر شدند تا از لحظه ازادی این مسجد خبر فوری تهیه كنند .
 
این منبع میدانی عراقی تصریح کرد: ولی بر پایه اخرین اخبار اطلاعاتی ، به نظر می رسد به زودی انتفاضه مردمی بزرگی در این محله رخ دهد و مردم موصل هم داعش را در این نقطه موصل سرنگون كنند.
 
وی با اشاره به کمک رسانی مردم عراق به نیروهای خط مقدم نبرد گفت:  نیروهای مردمی عراق امروز كاروان بزرگی از مواد غذایی ، پوشاك و كمك های مردمی در قالب بیش از هزار و دویست خودرو ، كامیون و وانت را به موصل گسیل كردند تا به كمك اوارگان موصلی بشتابند .  اكثر این كمك ها هم از سوی مردم جنوب عراق بویژه مردم بصره ، ناصریه و میسان ارسال شده است.
 
گفتنی است ؛ این مسجد قدیمی كه نهصد سال قدمت دارد که دارای مناره ای بزرگ بوده و این مناره به مناره الحدباء كه نماد موصل است شهرت دارد .
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار