ساری؛

برگزاری آئین سنتی نوروزخوانی در شهرستان نکا

آئین سنتی نوروزخوانی در آستانه عید نوروز با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد.

مهدی روحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ٢ گروه نوروزخوان 6 نفره با مجوز رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا به شهر و روستاهای مختلف این شهرستان رفته و پیام عید را سر می‌دهند.

وی افزود: : آئین نوروزخوانی در نکا با هدف ایجاد شور و نشاط در جامعه و رساندن پیام فرا رسیدن عید نوروز توسط نوروزخوانان از یک هفته گذشته آغاز شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گفت : نوروزخوانان نوروزخوانی را در قالب اشعار نوروزخوانی، مدح و ستایش ائمه اطهار و رسیدن فصل بهار سر می‌دهند و نوید رسیدن بهار هستند.

روحی افزود: نوروزخوانی نوروزخوان و صدای ساز آنان، افراد مختلف براساس بضاعت خود طبق سنت قدیم، برنج، میوه و پول به عنوان شاباش به نوروزخوان هدیه می‌دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت ستاد خدمات سفر در شهرستان نکا از امروز آغاز شده است گفت: کنسرت آموزشی موسیقی برای خانواده‌های موسیقی، برپایی ایستگاه نقاشی کودک و جشن بزرگ همه با هم به پیشواز باهار به همت دهیاری، شورا و مردم روستای سیاوش‌کلا همراه با نوروزخوانی در این ایام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.