تبریز؛

تولید 80 درصد تابلو فرش کشور در سردرود

رئيس اتحاديه تابلو فرش سردرود گفت: احداث و تكميل مركز تجارت جهاني، گامي بلند در راستاي عرضه نوين ارائه تابلو فرش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صحتی سردرودی در حاشیه بازدید  استاندار آذربایجان‌شرقی و هیئت همراه، فرماندار تبریز و بخشدار  تبریز از کارگاه‌های تولید تابلو فرش و صنوف مربوطه در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات در محل سالن اجتماعات شهرداری سردرود گفت:  مرکز تجارت جهانی تابلو فرش  با شاخصه  و معیارهای جهانی در حال ساخت است و این مرکز تنها مرکزی در کشور خواهد بود که فقط تابلو فرش ارائه خواهد کرد.
 
وی افزود: احداث و تکمیل مرکز تجارت جهانی، گامی بلند برای عرضه نوین ارائه تابلو فرش خواهیم برداشت و سعی بر آن است تمام برندهای مطرح تابلو فرش کشور و شهر سردرود در یک مجموعه تجمیع و آثار برجسته خود را به نمایش بگذارند.
 
رئیس اتحادیه تابلو فرش سردرود با تشریح فعالیت‌های اتحادیه به برخی مشکلات اشاره کرده و تصریح کرد: اتحادیه تابلو فرش سردرود نخستین و تنهاترین اتحادیه در این هنر است و تابلو فرش سردرود در فهرست آثار میراث فرهنگی و معنوی ثبت شده است و توانسته است نشان جغرافیایی ملی فرش را از آن خود کند و در حال حاضر بیش از 80 درصد تابلو فرش کشور در سردرود تولید می‌شود.
 
وی افزود: در شهر سردرود 800 کارگاه تابلو فرش با هزاران دار قالی در ابعاد و رنگ‌های مختلف وجود دارد و 80 درصد تابلو فرش کشور در این شهر بافته می‌شود  و  15 هزار نفر از جمعیت شهر 35 هزار نفری سردرود به تولید تابلوفرش مشغول هستند که در سطح کشور برای 320 هزار نفر در 18 استان کشور در تولید تابلو فرش ایجاد اشتغال کرده است.
 
اصغر آدی بیگ رئیس شورای اسلامی شهر سردرود نیز گفت: صنعت – هنر تابلو فرش توانسته سردرود را جهانی کند و در سایه تلاش هنرمندان این صنعت – هنر نه تنها تابلو فرش بلکه شهر سردرود نیز معرفی شده است.
 
وی افزود: در همین راستا شهر سردرود پایتخت تابلو فرش ایران و جهان شده است و این افتخاری بزرگ برای مردم این شهر و منطقه آذربایجان و ایران هست که به همه فعالان  تلاشگران این صنعت – هنر دست مریضاد گفته و کمال تشکر را داریم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر سردرود در خاتمه از تلاش‌های اتحادیه تابلو فرش سردرود تشکر کرد و گفت: شورای اسلامی شهر نیز به نوبه خود آماده هرگونه همکاری با اتحادیه در جهت معرفی بیشتر و حل برخی مسائل و مشکلات است.
 
مهدی عارف‌نسب سرپرست شهرداری سردرود نیز گفت: حضور استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه معاون اقتصادی و همچنین فرماندار تبریز،  فرصت مغتنمی بود که وی از نزدیک از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت – هنر تابلو فرش سردرود مطلع و در جریان فعالیت‌های اتحادیه قرار گیرند که از کارگاه‌ها و گالری‌های تابلو فرش بازدید به عمل آمد.
 
وی افزود: در نشست تخصصی که در محل شهرداری برگزار شد، وی قول مساعد برای پیگیری معرفی بیشتر تابلو فرش – حل مشکل  بیمه  بافندگان و  همچنین برگزاری نمایشگاه دائمی تابلو فرش سردرود در شهرهای گردشگر و توریست‌پذیر را داد و خواستار تعامل بیشتر اتحادیه با معاون اقتصادی استانداری برای حل مسائل و مشکلات این صنعت – هنر شد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار