تیلرسون: اقدامات 20سال اخیر در برابر کره شمالی بی نتیجه بوده است

وزیر خارجه آمریکا اقدامات بیست سال اخیر در برابر برنامه تسلیحاتی کره شمالی را بی نتیجه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با وانگ یی وزیر خارجه چین در پکن گفت:تمامی اقدامات بیست سال اخیر در برابر برنامه تسلیحاتی غیرقانونی کره شمالی بی نتیجه بوده است.
 
تیلرسون گفت: من از اینکه امروز عصر در پکن هستم و راههای پیش رو برای بهبود روابط سازنده بین آمریکا و چین را پیگیری می کنم،خوشحالم. این فرصت مهمی است که موضوعات مهم مذاکرات تلفنی بین رئیس جمهور ترامپ و رئیس جمهور شی را پیگیری کنیم و راه را برای تعاملی سازنده هموارتر سازیم.
 
از زمان آغاز روابط تاریخی بین دو کشور در چهل سال پیش روابط ما همیشه بر اساس درک متقابل ،پرهیز از تقابل ،احترام متقابل و همکاری برد برد بوده است.این مهم است که رهبران کشورهایمان وارد گفتگوهایی سازنده همراه با درک متقابل شوند.آمریکا و چین دو اقتصاد بزرگ جهان را تشکیل می دهند و هر دو کشور باید در جهت ثبات و رشد حرکت کنیم.
 
کشورهای ما باید روابط تجاری سازنده ای که به نفع هر دو طرف باشد،داشته باشند و ما در این حیطه کار خواهیم کرد و به جلو حرکت خواهیم کرد. وی افزود:من در مذاکرات خود با وزیر خارجه چین درباره اهمیت حفظ ثبات و امنیت در آسیای جنوب شرقی و منطقه اقیانوس آرام گفتگو کرد.
 
ما این موضوع را یادآوری کردیم که تلاشهای بیست ساله اخیر تاکنون نتوانسته است در جلوگیری از تهدیدات ناشی از برنامه تسلیحاتی غیرقانونی کره شمالی موفق باشند.سیاست چین خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است و ما بر تعهد خود برای کار بر روی این موضوع که دولت کره شمالی راه بهتری را انتخاب کند و آینده ای متفاوتی را برای مردم کشور خود رقم بزند، تاکید کردیم.
 
 تیلرسون افزود: من درباره اهمیت تقویت نظم در رابطه با اختلافات در حیطه مناقشات دریایی و آزادی دریانوردی و عبور با هواپیما از فراز مناطق دریایی گفتگو کردم.من همچنین بر روی این موضوع تاکید کردم و این موضوع را به طور شفاف گفتم که آمریکا به حمایت خود از ارزشهای جهانی از جمله حقوق بشر و آزادی مذهب ادامه می دهد.
 
وی تاکید کرد: من به دیدارهای آتی خود با رئیس جمهور چین و دیگر مقامات ارشد این کشور و گفتگو و تعامل با آنها برای مقابله با چالش هایی که با آنها روبرو هستیم،می نگرم.وزیر خارجه یی بر سیاست بلند مدت چین برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تاکید کرده است.ما به تبادل نظرات با همدیگر پرداختیم و معتقدم که ما نظری مشترک داریم و آن این است که تنش ها در شبه جزیره کره بسیار بالا است و به سطح خطرناکی رسیده است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار