اسماعیلی مطرح کرد؛

تشکیل ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان های استان تهران خبرداد.

تشکیل ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، اظهار داشت: شعب ویژه در تمامی حوزه های قضایی هم در دادسرا و هم دادگاه برای رسیدگی قضایی به پرونده‌های احتمالی جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل می شود.

این مقام قضایی با اشاره به  فرایند برگزاری انتخابات در کشورمان و آغاز ثبت نام داوطلبان در شورای اسلامی شهر و روستا و بررسی سوابق احتمالی داوطلبان، افزود: در نوروز سال 96 مأموریت ویژه دیگری برای همکاران قضایی تعریف شده است و آن ایجاد ستاد و هیئت های بررسی سوابق احتمالی داوطلبان در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی بیان داشت: درتمامی واحدهای قضایی این هیئت‌ها تشکیل شده است و دستورالعمل جامع و کاملی در خصوص بررسی فرایند سوابق داوطلبان نمایندگی شوراها تهیه شده است و به واحدهای قضایی ابلاغ می شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در این ایام همکاران باید این مأموریت قانونی را انجام دهند و چون متعاقب این موضوع تبلیغات و برگزاری انتخابات را شاهد خواهیم بود، برای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی ستاد های پیشگیری درتمامی شهرستان‌های استان تهران تشکیل می شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران، گفت: برای رسیدگی قضایی به پرونده های احتمالی جرایم و تخلفات انتخاباتی در تمامی حوزه های قضایی شعب ویژه هم دادسرا و هم دادگاه برای رسیدگی به این تخلفات تشکیل می شود اینها مأموریت های خاصی است که با آغاز سال 96 با آن مواجه هستیم و برای یکایک امور تدابیر لازم اتخاذ و برنامه ها و دستورالعمل مربوطه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار