محمودی شاه‌نشین در جمع خبرنگاران:

تمهیدات لازم برای افراد فاقد برگه سوء‌پیشینه اندیشیده شد/ فعالیت 150 هزار نفر در قالب هیأت‌های نظارت در کشور

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بر اساس توافق‌نامه میان وزارت کشور، هیأت نظارت و دادگستری قوه قضاییه داوطلبان بعد از ارائه خوداظهاری، 15 روز زمان برای ارائه سوء‌پیشینه خود خواهند داشت.

تمهیدات لازم برای افراد فاقد برگه سوء‌پیشینه اندیشیده شد/ فعالیت 150 هزار نفر در قالب هیأت‌های نظارتی در کشور
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با حضور در فرمانداری در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد هیأت‌های نظارتی در کل کشور گفت: بالغ بر 150 هزار نفر در قالب هیأت‌های نظارتی در کشور حضور دارند که این افراد آموز‌ش‌های اولیه را دیده‌اند.

وی ادامه داد: البته این افراد آموزش‌های حضور بر سر صندو‌ق‌های رأی را نیز خواهند دید زیرا بخشی از انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار شده و نیازمند آموزش‌های خاصی است.

محمودی شاه‌نشین تأکید کرد: هیأت نظارت و وزارت کشور آمادگی کامل را دارند تا انتخابات شوراها را در شأن جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

نماینده مردم ملارد،شهریار و قدس همچنین با اشاره به تعداد حوزه‌هایی که انتخابات در آنها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بر اساس تفاهم با وزارت کشور 10 هزار شعبه در سراسر کشور، انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ‌بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در شهرستان‌هایی که شوراهای هفت تا 9 نفره دارند و باید برای هر شعبه حداقل تعداد سه تا پنج سیستم سخت‌افزاری استفاده کرد و از سوی دیگر با وجود شرایط موجود نمی‌توان به دلیل محدودیت از تعداد بالای سخت‌افزار در کل کشور استفاده کرد تنها بالغ بر 34 هزار دستگاه سخت افزاری در 10 هزار شعبه استفاده خواهد شد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون مشکلی در تهران و سایر حوزه‌ها وجود داشته است، گفت: مشکل عمده‌ای وجود نداشته تنها در بحث کاندیداتوری در شهرها افراد دانشجوی کارشناسی ارشد به دلیل آنکه اصل مدرک کارشناسی‌شان در اختیار دانشگاه‌ است بعضا نتوانسته‌اند مدرک خود را ارائه کنند لذا تمهیدی اندیشیده شد تا آنها تنها نامه‌ای را ارائه کرده و بعد از تعطیلات دانشگاه گواهی اولیه را ارائه دهد تا دچار مشکل نشوند.

محمودی شاه‌نشین همچنین بحث ارائه عدم سوء‌پیشینه را از سوی افراد داوطلب زمان‌بر دانست و گفت: بر اساس فرمی که مورد توافق وزارت کشور، هیأت نظارت بر انتخابات شوراها و مراجع چهارگانه به ویژه دادگستری قوه قضاییه قرار گرفته اشخاصی که نتوانسته‌اند سوء‌پیشینه خود را دریافت کنند می‌توانند بر اساس ارائه خوداظهاری و ارائه تعهد 15 روزه سوء‌پیشینه خود را به مسئولان ارائه کنند.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس همچنین با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان داشت: از همان آغاز ثبت‌نام هیأت‌های اجرایی کار بررسی صلاحیت‌ها را آغاز می‌کنند، استعلامات چهارگانه ضروری است .

وی تأکید کرد: سوابق موجود نامزدها در هیأت‌های نظارت نیز جمع‌آوری و بازبینی می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: کار بررسی صلاحیت‌ها از همان ابتدا در قالب شکلی شروع شده و بعد به صورت دریافت پاسخ‌های استعلام ها ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار