کرمانشاه؛

سراب نیلوفر چشم براه میهمانان نوروزی است

فرماندار کرمانشاه با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمانشاه، از مسافرانی که هنوز مقصد مسافرت‌ نوروزی خود را انتخاب نکرده‌اند، برای سفر به کرمانشاه دعوت کرد.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛فضل‌اله رنجبر از کرمانشاه به عنوان شهری خوش آب و هوا یاد کرد و افزود: کرمانشاه دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری منحصر به فردی است که انتخاب آن به عنوان مقصد از سوی میهمانان نوروزی خاطره‌های خوبی را برای آنها به همراه خواهد داشت.


فرماندار کرمانشاه تاق‌بستان را یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر کرمانشاه معرفی و اظهار کرد:  تاق‌بستان یک اثر ملی و فراملی است که بازدید از آن برای گردشگران نوروزی می‌تواند تجربه یک سفر خاطره‌انگیز باشد.

وی افزود: بازار سنتی کرمانشاه یکی دیگر از جاذبه‌های مشهور و زیبای کرمانشاه است که با عرضه سوغات‌های کرمانشاه از نان‌برنجی و کاک و نان‌خرمایی گرفته تا لباس های محلی و گیوه، جاذبه‌های خاصی برای میهمانان نوروزی به همراه خواهد داشت.

رنجبر پارک سراب نیلوفر را یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی در شهرستان کرمانشاه دانست و افزود: سراب نیلوفر با نیلوفرهای زیبایش چشم براه میهمانان نوروزی است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازسازی کاروانسرای ماهیدشت برای نوروز پیش رو افزود: این کاروانسرا در ایام تعطیلات نوروزی به عنوان یک محل گردشگری، اسکان و پذیرایی مشغول خدمت رسانی به میهمانان نوروزی خواهد شد.

ارتفاعات ویس‌القرن با جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و زیارتی در کنار برخورداری از سایت پاراگلایدر، سراب زیبای هشیلان، تکیه‌معاون‌الملک با قدمت بیش از یک قرن، تکیه بیگلربیگی و... از دیگر آثار دیدنی شهرستان کرمانشاه هستند که رنجبر از آنها یاد کرد.

وی در ادامه گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای استقبال و اسکان میهمانان نوروزی در کرمانشاه به‌عمل آمده و این شهرستان آمادگی پذیرایی از میهمانان نوروزی را دارد.

رنجبر در ادامه ظرفیت هتل‌ها و میهمانپذیرها در حوزه شهرستان کرمانشاه را 1983 نفر اعلام و اظهار کرد: علاوه بر اینها 130 واحد آموزشی که بالغ بر 1240 کلاس درس دارند با همکاری آموزش و پرورش در کرمانشاه، ماهیدشت، هلشی و کوزران برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های خانه معلم، میهمانسرای ادارات، برخی از خوابگاه‌های دانشجویی، ظرفیت اسکان هزار نفر دیگر نیز در شهرستان در نظر گرفته شده است.

رنجبر افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در تاق‌بستان، برپایی تورهای کرمانشاه گردی با همکاری تاکسیرانی، استقرار اکیپ‌های راهنمای مسافر در مبادی ورودی و خروجی شهر نیز انجام شده است.

 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار