فرماندهان نظامی آمریکایی، ایران را تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی خواندند!

چند فرمانده آمریکایی در اظهاراتی مضحک، ایران را تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در خلیج فارس توصیف کردند.

فرماندهان نظامی آمریکایی، ایران را تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی خواندند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شماری از فرماندهان آمریکا، ایران را متهم کردند که با ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های جنگی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، کشتیرانی بین‌المللی را به خطر انداخته است و ادعا کرده‌اند این اقدامات ممکن است در آینده منجر به ایجاد اشتباهات محاسباتی شده و در نهایت به درگیری بیانجامد.

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که بنابر ادعای یکی از فرماندهان آمریکایی، ناو هواپیمابر جورج اچ. دابلیو بوش سه شنبه گذشته در تنگه هرمز با قایق‌های تندروی ایرانی مواجه شد. این ناو هواپیمابر آمریکایی از اقیانوس اطلس عازم خلیج فارس بود. 

بر اساس این ادعا، پس از آن نیروهای آمریکایی مجبور شدند بالگردهای خود بر فراز قایق‌های ایرانی که تا 870 متری ناو هواپیمابر مزبور نزدیک شدند، اعزام کنند؛ البته این ماجرا بدون شلیک حتی یک گلوله‌ پایان یافت.

یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا بدون اشاره به تجاوزات این کشور به آبهای سرزمینی ایران گفت در این خصوص گفت: در این قضیه، آنچه من خوشم نیامد این بود که قایق‌های ایرانی در وسط آب‌های بین‌المللی بودند.

کاپیتان ویل پنینگتون، افسر آمریکایی در ناو هواپیمابر مزکور در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد رفتار نیروی دریایی ایران تهاجمی‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر شده است.

وی همچنین ایران را متهم کرده یکی از بالگردهای آمریکایی را که بر فراز قایق‌های ایرانی حضور یافته بود، تهدید کرده‌ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار