اروميه//

وجود 110 هزار هتکار اراضی کشاورزی در بوکان

رئیس جهاد کشاورزی بوکان گفت: این شهرستان با داشتن 110هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی بوده و هر سال بیشترین میزان گندم این استان در بوکان تولید می‌شود.

صلاح کلیجی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به تولید محصول استراتژیک گندم در این شهرستان و جایگاه آن در استان، اظهار داشت: باید با یک برنامه‌ریزی کارآمد و موثر در عرصه تولید محصول گندم بتوان تولید این محصول را در بوکان به نحوی مطلوب گسترش داد.

وی تصریح کرد: کشاورزی به‌عنوان یک بخش تولیدی و مهم اقتصادی، جایگاه و نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و ایجاد امنیت غذایی کشور دارد.

وی افزود: امروز در بخش کشاورزی مدیریت علمی باید جایگزین مدیریت سنتی و شیوه‌های قدیمی شود و در چارچوب کشاورزی صنعتی بیش از پیش باید تلاش کرد.

کلیجی تصریح کرد: این شهرستان با داشتن 110هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی بوده و هر سال بیشترین میزان گندم این استان در بوکان تولید می‌شود.

وی از پیش‌بینی افزایش 20 درصدی تولید عسل در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته بوکان موفق به کسب مقام نخست تولید عسل از نظر کیفی در سطح استان آذربایجان غربی شد.

وی با اذعان به اینکه این شهرستان از نظر پوشش گیاهی فقیر است اما میانگین تولید عسل در هر کلنی 9 کیلوگرم است و این نشان از رغبت و فعالیت زیاد زنبورداران در این شهرستان است.

وی افزود: در حال حاضر 72 زنبوردار با 4 هزار و 290 کلنی مدرن و 161 کلنی بومی در این شهرستان در امر زنبورداری فعالیت می‌کنند.

کلیجی با بیان اینکه عسل تولیدی در خود این شهرستان مصرف می‌شود، بیان کرد: یکی از امتیازات زنبورداری در این شهرستان بسته‌بندی‌های بهداشتی با اتکا به ساز و کارهای بومی و کم هزینه است و امیدواریم با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی بخش بسته‌بندی عسل را در این شهرستان سر و سامان دهیم. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.