کرمانشاه؛

تلاش برای بازپذیری اجتماعی بزهکاران یک اولویت است

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: تلاش برای بازپذیری اجتماعی بزهکاران و بازگشت آنها به زندگی شرافتمند یک اولویت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدحسین صادقی در دیدار با مدیرکل و برخی از مسئولان زندان مرکزی کرمانشاه اظهارکرد: موفقیت برنامه های سازمان زندان ها و مجموعه دستگاه قضائی در مقابله با بزهکاران زمانی به نتیجه خواهد رسید که رقم بازگشت زندانیان به زندان به پایین ترین حد ممکن برسد. به این معنی که هر گاه پس از آزادی زندانی دیگر شاهد ارتکاب جرم از ناحیه او نباشیم نشان می دهد که برنامه های اصلاحی و تربیتی زندان اثر گذار بوده و باید به این سمت حرکت کنیم.

این مقام قضائی یادآور شد: زندان نباید مکانی باشد که در آن نطفه گروه های بزهکاری از طریق هم نشینی زندانیان بسته شود. به عبارت دیگر زندان نباید زمینه را برای تشکیل کلاس غیررسمی برای مجرمین حرفه ای به منظور انتقال تجربیات و شگردهای ارتکاب جرم و نیز یارگیری در زندان فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که بخشی از جرائم واقع شده در استان کرمانشاه به سبب پایین بودن آستانه تحمل و عدم برخورداری از مهارتهای ارتباطی موثر می باشد، با مشورتهای انجام شده گروهی از کارشناسان مجرب بهزیستی که عمدتا عضو هیأت علمی هستند و دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی در رشته روانشناسی می باشند در زندان مستقر شده و برای ارتقا سطح مهارتهای رفتاری و مدیریت هیجان و کنترل خشم آموزشهای لازم را به مددجویان خواهند داد و افرادی که دوره های مربوطه را با موفقیت سپری کنند می توانند ار تاسیسات تعدیل کننده کیفر مانند عفو، تخفیف مجازات و تعلیق اجرای مجازات و آزادی مشروط استفاده کنند.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.