اصفهان؛

برپایی نمایشگاه و فروشگاه نوروزی "فرش دستباف" در خانه تاریخی بروجردی کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از برپایی نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف نفیس در خانه تاریخی بروجردی کاشان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جاوری اعلام داشت: در این نمایشگاه70 قطعه فرش دستباف و تابلو فرش نفیس از شهرهای مختلف ایران با همکاری موسسه آموزشی بقاء تا پایان نوروز 96در در زیر زمین خانه تاریخی بروجردی به معرض نمایش گذاشته شده است که نقش های ذهنی بافت عشایری، نقشه های اصیل ایرانی، فرش های ریزبافت ابریشمی و دست بافته های متنوع را شامل می شود.

جاوری با تاکید بر اینکه کاشان با تولیدات قالی، که امروزه مایه افتخار موزه ها و مجموعه های خصوصی است، نقش بسزایی در تجدید حیات هنری ایران داشته است اذعان داشت: مهارت بافت فرش کاشان نمونه بارز یکی از زیباترین جلوه های هنری و صنایع دستی کاشان است که به عنوان اولین میراث ناملموس شهرستان کاشان در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است واین نمایشگاه می تواند سهم بسزایی در معرفی این هنر اصیل ایرانی داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ادامه داد: قدیمی ترین فرش های متعلق به کاشان بر می گردد به فرش هایی که در قرن 11 هجری بافته شده است که این فرش ها عموماً دارای طرح های گرفت و گیر و شکارگاه هستند.

جاوری اظهار امیدواری کرد که با ایجاد موزه دائمی فرش دستباف کاشان که در حال احداث و راه انداری است گردشگران بتوانند در کنار بازدید از بناهای تاریخی کاشان از ظرافت ها و زیبایی های هنری فرش دستباف کاشان به عنوان یک رویداد فرهنگی جهانی لذت ببرند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.