مشهد//معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی؛

72درصد از مشتركان برق كشور الگوی مصرف را رعایت می كنند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: براساس بررسی های انجام شده هم اینك 72 درصد مشتركان برق در كشور الگوی مصرف را رعایت می كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان رضوی؛ مهندس محمد بهزاد در پنجمین اجلاسیه اتحادیه انجمن های اسلامی صنعت آب وبرق در مشهد افزود: این میزان با هدفمندی یارانه ها در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینكه سال گذشته 58 درصد از مشتركان برق الگوی مصرف را رعایت می كردند، گفت : قبل از هدفمندی یارانه ها مقرر بود كه هر سال هشت درصد به مصرف انرژی كشور اضافه شود كه این میزان با هدفمندی متوقف شده و كاهش یافته است .

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: اگر مصرف برق با روند قبل از هدفمندی یارانه ها ادامه می یافت دولت مجبور بود چهار واحد نیروگاهی با سرمایه گذاری شش میلیارد دلار احداث و راه اندازی كند.

مهندس بهزاد به اثرات عمیق هدفمندی در بخش برق اشاره كرد و افزود: هدفمندی یارانه ها 10 میلیارد دلار به اقتصاد كلان كشور كمك كرده است.

وی اظهارداشت: با تلاش هایی كه از سوی وزارت نیرو صورت گرفتة برای فصل زمستان سال جاری هیچگونه مشكلی در تامین برق در كشور وجود ندارد.

وی گفت: با همكاری وزارت نفت سوخت به انداز كافی ذخیره و یك میلیارد لیتر به مخازن ذخیره سوخت در كشور افزوده شده است.

معاون وزیر نیرو به مسكن مهر اشاره كرد و گفت: تامین برق و آب واحد های مسكونی طرح مسكن مهر با مشكل رو برو نیست .

بهزاد افزود: وزارت نیرو مكلف شده زیر ساخت های آب و برق مسكن مهر در كشور را تامین كند و اعتبار ویژه ای هم دولت در این خصوص در نظر گرفته است

وی با انتقاد از برخی شایعات اظهارداشت: واحد های مسكن مهر آماده سكونت نیست كه وزارت نیرو در تامین آب و برق آن كوتاهی كرده باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.