مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه؛

سامانه‌ای بارش‌زا و قوی از امروز به استان کرمانشاه وارد می‌شود

سامانه‌ای بارش‌زا و نسبتا قوی از بعد از ظهر امروز جمعه تا روز دوشنبه ۱۴ فروردین، استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد خسروی مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی اظهار داشت: سامانه‌ای بارش‌زا و نسبتا قوی از بعد از ظهر امروز جمعه تا روز دوشنبه 14 فروردین، استان کرمانشاه را در بر می‌گیرد.
 
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت موج اول این سامانه بارشی در استان گفت: این سامانه قوی بارشی به ویژه از بعداز ظهر فردا تا بامداد روز یکشنبه 13 فروردین، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
 
خسروی با بیان اینکه این بارشها گاهی اوقات با وزش نسبتا شدید باد، رگبار و تگرگ همراه است، بیان کرد: این بارشها همچنین باعث آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان و احتمال ایجاد روان آب و سیلابی شدن برخی رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در نیمه غربی استان ازجمله مناطق اورامانات، دالاهو، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و کرمانشاه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه از شدت ناپایداری‌ها در روز یکشنبه 13 فروردین به طور موقت کاسته می‌شود، افزود: هرچند بارش در برخی از نقاط به شکل رگبارهای بهاری همراه با وزش باد است اما احتمال رعد و برق، رگبار پراکنده و تگرگ خواهد بود.
 
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه از آغاز فعالیت موج دوم این سامانه از روز دوشنبه 14 فروردین خبر داد و اظهار کرد: که بر اثر آن شاهد بارندگی همراه با وزش نسبتا شدید باد، رعد و برق، رگبار تگرگ و احتمالا آبگرفتگی معابر در سطح استان خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه علاوه بر ارتفاعات، در گردنه ها و برخی نقاط سردسیر استان هم ممکن است سبب بارش موقت برف شود، گفت: وزش باد در ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه نیز ممکن است هوای نواحی مرزی استان کرمانشاه را غبارآلود کند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.