ارتباط تنگاتنگ با شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه آزاد

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد به منظور تعامل بهتر با صنعت ارتباط تنگاتنگی با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار می‌کند.

ثمری مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حلقه‌های واسط بین صنعت و دانشگاه اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان یکی از حلقه‌های واسط بین دانشگاه و دستگاه‌های صنعتی است، زیرا صنعت تولیدات این شرکت‌ها را قبول دارد و دانشگاه نیز علم افراد حاضر در این نوع شرکت‌ها را مورد تأیید قرار می‌دهد و به همین خاطر شرکت‌های دانش بنیان سبب استحکام روابط دانشجویان با صنعت می‌شود.

وی بیان کرد: ۹ دانشگاه به عنوان مشاور در پروژه‌های نفتی شرکت می‌کنند و دانشگاه آزاد در کنار شریف، شیراز، تهران، صنعت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت و سهند تبریز در میدان نفتی البرز مشغول به کار است و این فعالیت بر اساس اسناد بالا دستی کشور انجام می‌شود.

ثمری ادامه داد: دانشگاه آزاد همچنین در حال پیگیری پنج پروژه در حوزه‌های صنایع سلو‌لزی، شیمیایی، مهندسی پزشکی بوده و امید است هر چه سریع‌تر این طرح‌ها منجر به امضای قرارداد با دستگاه‌های ذیربط شود.

وی تأکید کرد: این دانشگاه کلینیک‌های صنعتی را در شرکت‌های صنعتی راه‌اندازی کرده است و در تمامی واحدهای دانشگاهی با هدف ارتباط گسترده با صنعت و تولید کالای فناو‌ر، فضا و امکانات دانشگاهی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است.

ثمری تصریح کرد: دانشگاه آزاد در راستای ارتباط گسترده‌تر با صنعت سعی در تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان مستقر در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور دارد و در این راستا از تمامی نخبگان جوان دانشگاهی حمایت مالی و کاری می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار