بارش برف بهاری در ارومیه

بارش باران، برف به همراه کولاک در چهاردهمین روز از فصل بهار هوای اکثر شهرهای آذربایجان غربی را در برگرفته و مردم را مجبور به استفاده از لباس زمستانی و وسایل گرمایشی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛هوای ارومیه به همراه برخی شهرهای آذربایجان غربی هم اکنون برفی است و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان بارش ها تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت.

هوای برخی شهرهای آذربایجان غربی نیز به طور متناوب از روز گذشته با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف همراه بوده است.

در حال حاضر بارش برف به صورت پراکنده ادامه دارد و هواشناسی بارش برف و باران و وزش باد تا اواسط هفته جاری برای اغلب نواحی استان پیش بینی کرده است.

همچنین در زمان حاضر بر اساس اعلام مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی، محورهای ارومیه، تکاب، مهاباد، بوکان، میاندوآب، شاهین دژ، چالدران و گردنه تمرچین پیرانشهر برفی است و در محورهای ارتباطی قوشچی، راژآن و سرو ارومیه کولاک پراکنده گزارش شده است.

در این راستا هواشناسی استان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان و ادامه بارش ها بصورت برف و باران بخصوص در مناطق مرکزی و جنوبی استان و همچنین افت نسبی دما طی امروز و امشب مورخه ۱۴ فروردین توصیه می شود کاربران بخش های مختلف به ویژه کشاورزی؛ حمل و نقل جاده ای؛ عمران و شهرسازی تمهیدات لازم را این خصوص بعمل آورند.

ارتفاع برف در نواحی کوهستانی شهرستان چایپاره به ۱۵ سانتی متر می رسد هواشناسی استان اعلام کرد، نتظار می رود بارش ها از فردا سه شنبه در استان قطع و بتدریج شاهد افزایش نسبی دما باشیم.


 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.