وکیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تولد فرزند نباید دلیلی برای بی توجهی به همسر باشد

یک روان‌شناس تربیتی گفت: همکاری در امور مربوط به نگهداری فرزند مانع از بی توجهی همسران به یکدیگر و کاهش افسردگی و تنش میان آن‌ها می‌شود.

شیوا وکیلی روان‌شناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تولد فرزند برای والدین و به خصوص پدران بسیار لذت بخش است اما در این میان گاهی عوامل روحی در مرد ایجاد و باعث به وجود آمدن مشکلاتی از جمله افسردگی به دلیل توجه زیاد همسر به نوزاد می‌شود.

وی افزود: ترس و دلهره از برآورده نشدن نیازهای فرزند و تغییر نوع ارتباط با همسر از جمله کم شدن روابط کلامی و عاطفی میان زوجین، همچنین سرکوب انتظارات و خواسته‌ها از همسر خود موجب می‌شود که مرد صبر خود را از دست داده و افسرده شود و حتی گاهی منجر به پرخاشگری نیز می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: به وجود آمدن تفکرات مبهم در مردان از جمله، آیا پدر خوبی برای فرزندم هستم؟ می‌توانم از پس مخارج وی برآیم؟ و یا اینکه اصلاً او را دوست خواهم داشت؟، این موارد باعث ایجاد احساسات مبهم در مردان می‌شود.

این روان‌شناس تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری زوجین در تربیت و نگهداری فرزند، گذراندن وقت بیشتر در کنار یکدیگر، صحبت در مورد مسائل مختلف، توجه به نیازهای عاطفی، درک احساسات و ایجاد دلگرمی می‌تواند نقش مهمی را در کمک به مردان در کاهش افسردگی و تنش پس از تولد نوزاد داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار