اواخر اردیبهشت ماه؛

پایان پروژه های آبرسانی در شوشتر

مدیر اجرایی طرح‌های آبرسانی به شهرهای جنوب شرق سازمان آب و برق خوزستان پایان 4 پروژه آبرسانی در شهرستان شوشتر را اواخر اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد.

پایان پروژه های آبرسانی در شوشتربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ نورالله دقیقی، مدیر اجرایی طرح‌های آبرسانی به شهرهای جنوب شرق سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: این خطوط آبرسانی که از تاسیسات مرکزی فلمن شماره 1 شهرستان شوشتر به مخازن بلیتی و مخزن شوشتر نو به حجم 26 هزار متر مکعب مخازن احداث شده، اردیبهشت‌ماه پیش رو به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به این‌که با افتتاح این پروژه‌ها مشکل تامین آب شهرستان شوشتر و کمبود مخازن ذخیره آب در میان مدت رفع می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها به میزان 30 هزار متر مکعب آب به مخازن ذخیره شوشتر افزوده و همچنین با بهره‌برداری از تاسیسات ایستگاه پمپاژ و ساختمان جانبی تاسیسات فلمن شماره یک، آب تولیدی از چاه‌های فلمن و کف علی به میزان 40 هزار متر مکعب در روز از طریق خطوط انتقال اجرا شده به مخازن ذخیره بلیتی (شرق شوشتر) و شوشتر نو (غرب شوشتر) انتقال یافته و پس از انجام کلرزنی وارد شبکه توزیع شهری می‌شود.

دقیقی تصریح کرد: با بهره‌برداری از تاسیسات و چاه‌های گلالک نیز به میزان 23 هزار متر مکعب آب تولیدشده جهت استفاده روستاهای سید حسن انتقال می‌یابد.

مدیر اجرایی طرح‌های آبرسانی به شهرهای جنوب شرق سازمان آب و برق خوزستان اذعان داشت: احداث مخازن ذخیره آب بلیتی شوشتر به حجم 16 هزار متر مکعب، احداث مخزن ذخیره آب شوشتر نو به حجم 10 هزار متر مکعب، اجرای خطوط انتقال آب از تاسیسات فلمن شماره 1 تا مخازن بلیتی به طول 6 کیلومتر و قطر 700 میلی متر از جنس فولادی و GRP، اجرای خطوط انتقال رفت و برگشت از تاسیسات فلمن شماره 1 تا مخزن 10 هزار متر مکعبی شوشتر نو به طول 7.5 کیلومتر و قطرهای 700 و 500 میلیمتر فولادی، از جمله اقدامات انجام‌شده سازمان آب و برق خوزستان در تامین آب این شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حفاری و تجهیز اتاق سرچاهی 3 حلقه چاه گلالک، ساختمان، سوله انبار، اتاق کنترل برق و محوطه و پایپینگ خطوط فولادی، اجرای مخزن 4000 متر مکعبی ایستگاه پمپاژ و ساختمان‌های جانبی تاسیسات چاه فلمن شماره 1 شوشتر از دیگر اقدامات انجام ‌شده تاکنون به شمار می‌آید.

نورالله دقیقی با بیان این‌که این پروژه در 100 کیلومتری مرکز استان در غرب شهرستان شوشتر واقع شده است، اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها بیش از 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی و اوراق مشارکت طرح آبرسانی به شهرهای شوشتر، ویس و شیبان، هزینه در بر داشته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.